• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunākā pirmsskolas vecuma mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguve

Thumbnail
View/Open
299-73385-Avsjuka_Ira_ia17041.pdf (3.130Mb)
Author
Avsjuka, Ira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Jaunākā pirmsskolas vecuma mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguve Darba autors: Ira Avsjuka Darba mērķis: pētīt mazākumtautību jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu latviešu valodas apguves veicināšanas iespējas rotaļā Izmantotās metodes: 1.Teorētiskās: •pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze; •citu avotu analīze. 2.Empīriskās: •pedagoģiskā novērošana; •vērtēšana; •aprakstošās statistikas metode. Kvalifikācijas darbā izpētīta un izanalizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un metodiskā literatūra par bilingvālo izglītību un rotaļu kā latviešu valodas apguves līdzekli mazākumtautību bērniem. Veikts pētījums par mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguvi un tās sekmēšanu. Pamatojoties uz literatūras un citu avotu izpēti, kā arī uz pētījumā iegūto datu analīzi, ir izstrādāti ieteikumi pedagogiem par latviešu valodas apguves veicināšanas iespējām.
 
Latvian language learning by the infant preschool-aged children of national minorities The author of the work: Ira Avsjuka The purpose of the work: the study of the opportunities for assistance to the Latvian language learning by the infant preschool-aged children of national minorities in the form of a game. The methods, which were applied: 1.Theoretical: •pedagogical, psychological and method of the methodological literature analysis; •analysis of other sources. 2.Empirical: •pedagogical observation; •evaluation; •descriptive statistics method. In the qualification work, the pedagogical, psychological and methodical literature on bilingual education and game as a means of learning the Latvian language by the children of national minorities was studied and analyzed. The research on the learning of the Latvian language by children of national minorities and its promotion was conducted. Based on the study of literature and other sources, as well as, on the analysis of the data, obtained during the research, the recommendations to teachers about ways to facilitate the learning of the Latvian language were developed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49296
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV