• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolā ar rotaļu palīdzību

Thumbnail
View/Open
299-73397-Greidane_Iveta_ig17058.pdf (1.471Mb)
Author
Greidāne, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolā ar rotaļu palīdzību. Darba autore: Iveta Greidāne Darba vadītājs: Mg. paed. Rasma Purmale Pētījuma mērķis: Pētīt teorijā un praksē kā veicināt bērna pašapkalpošanās prasmes ar rotaļu palīdzību. Atslēgas vārdi: Pašapkalpošanās prasmes, patstāvīgs bērns, agrīnā bērnība, rotaļas, sensitīvais periods. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Kvalifikācijas darba teorētiskā daļa tiek izstrādāta balstoties uz G.Svences, A.Šponas, D.Lieģenieces, I.Prudņikovas, A.Spivakovskas u.c. autoru darbiem. Praktiskajā pētījumā tika pierādīta hipotēze: bērns apgūs pašapkalpošanās prasmes, ja tiks atlasītas rotaļas atbilstoši bērna vajadzībām un interesēm, rotaļa tiks izmantota ikdienā, būs sadarbība ar ģimeni. Par to liecina bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstība. Darba apjoms: 50 lpp, 38 attēli, 6 tabulas, 3 pielikumi, darba izstrādei izmantoti 60 literatūras un citi avoti.
 
Title: 2 to 3 years old children self – service skills development promotion in pre – school using games. Paper author: Iveta Greidāne Supervisor: Mg. Paed. Rasma Purmale Research aim: to theoretically and practically studyhow to promote child’s self – service skills using games. Key words: self – service skills, independent child, early childhood, games, sensitive period. Paper contains two parts: theoretical and practical part. Qualification paper’s theoretical part is based on G.Svence, A.Špona, D.Lieģeniece, I.Prudņikova et al. authors works. For practical research a hypothesis was proven: if according to child’s needs and interests’ games are chosen, are used on a daily basis and there is co – operation between a teacher and child’s parents, a child will master self – service skills. Child’s self –service skills development evidence that. Paper amount consists of: 50 pp, 38 images, six tables, three appendixes, for papers’ development are used 60 literature and other resources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49306
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV