• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Saskarsmes sekmēšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem

Thumbnail
View/Open
299-73427-Rudenko_Tatjana_tr17009.pdf (1.698Mb)
Author
Rudenko, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: Saskarsmes sekmēšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pamatot rotaļas nozīmi jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu interaktīvas saskarsmes attīstībā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā skatīti tādi jautājumi kā saskarsmes jēdziens, īpaši akcentējot saskarsmes interaktīvo aspektu – mijiedarbību. Analizēta jaunākā pirmsskolas vecuma (3-4 gadi) vecumposma psihiskās īpatnības, kā arī sniegts ieskats paņēmienos, kas izmantojami bērnu savstarpējās saskarsmes sekmēšanai. Par teorētisko bāzi kalpoja tādu zinātnieku atziņas kā Dzintere, Stangaine, 2007, S. Omārova (1996), S. Samiksha (2019), S. Vorda (2017), M.Ļisina (Лисина, 2009), Ļ. Vigotskis (Выготский, 1997), I. Rjabkova (Рябкова, 2016), L.Stoļarenko (Столяренко, 1997) u.c. Empīriskajā daļā pētītas tādas bērnu savstarpējās saskarsmes izpausmes kā iesaistīšanās rotaļās ar vienaudžiem; draudzīguma un labvēlīgas attieksmes izrādīšana; komunikācija ar vienaudžiem, kā arī prasme darboties kopā bērnu kolektīvā (sadarbības pirmās iezīmes). Realizētu rotaļu kompleksa rezultātā sasniegtā dinamika ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu interaktīva saskarsme tiks veiksmīgi sekmēta, ja skolotāja radīs labvēlīgus apstākļus bērnu brīvai radošai rotaļai, rosinot bērnus regulāri iesaistīties dažādās lomu, celtniecības un teatrālās rotaļās. Kvalifikācijas darba apjoms: 49 lpp., 2 attēli, 6 tabulas, izmantoti 53 literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: saskarsme, interakcija, mijiedarbība, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļas.  
 
Central Theme: Facilitating Communication in Younger Preschoolers. Aim of the research: to theoretically investigate and practically substantiate the significance of the play in the development of interactive interaction amongst younger preschool children. The study consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part addresses the notion of communication with particular emphasis on the interactive aspects of disclosure and interaction. The study analyses mental peculiarities of the younger preschool age (3-4 years), while giving an insight into various methods that can be used to facilitate interaction amongst children. The theoretical basis is based on studies conducted by scientists Dzintere, Stangaine, 2007, S. Omarova (1996), S. Samiksha (2019), S. Vorda (2017), M.Lisina (2009), L. Vigotsky (Выготский, 1997), I. Ryabkova (Рябкова, 2016), L. Stolarenko (Столяренко, 1997), amongst others. The empirical part of the study explores the interactions between children, such as playing and communicating with peers, displaying friendliness and favorable attitudes towards one another, and the ability to work together in a children's collective (the first features of collaboration). The first hypothesis confirms the notion of a dynamic playset set by the teacher: by creating a favorable environment that successfully promotes the interaction amongst younger pre-schoolers, the teacher encourages them to engage in various roles, constructing and participating in role-playing. The paper consists of 49 pages, 2 figures, 6 tables, 53 references, and 2 appendices. Main keywords: Communication,Interaction, Interaction, Junior Preschool, Games
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49331
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV