Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorRudenko, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:20Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73427
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49331
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Saskarsmes sekmēšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pamatot rotaļas nozīmi jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu interaktīvas saskarsmes attīstībā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā skatīti tādi jautājumi kā saskarsmes jēdziens, īpaši akcentējot saskarsmes interaktīvo aspektu – mijiedarbību. Analizēta jaunākā pirmsskolas vecuma (3-4 gadi) vecumposma psihiskās īpatnības, kā arī sniegts ieskats paņēmienos, kas izmantojami bērnu savstarpējās saskarsmes sekmēšanai. Par teorētisko bāzi kalpoja tādu zinātnieku atziņas kā Dzintere, Stangaine, 2007, S. Omārova (1996), S. Samiksha (2019), S. Vorda (2017), M.Ļisina (Лисина, 2009), Ļ. Vigotskis (Выготский, 1997), I. Rjabkova (Рябкова, 2016), L.Stoļarenko (Столяренко, 1997) u.c. Empīriskajā daļā pētītas tādas bērnu savstarpējās saskarsmes izpausmes kā iesaistīšanās rotaļās ar vienaudžiem; draudzīguma un labvēlīgas attieksmes izrādīšana; komunikācija ar vienaudžiem, kā arī prasme darboties kopā bērnu kolektīvā (sadarbības pirmās iezīmes). Realizētu rotaļu kompleksa rezultātā sasniegtā dinamika ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu interaktīva saskarsme tiks veiksmīgi sekmēta, ja skolotāja radīs labvēlīgus apstākļus bērnu brīvai radošai rotaļai, rosinot bērnus regulāri iesaistīties dažādās lomu, celtniecības un teatrālās rotaļās. Kvalifikācijas darba apjoms: 49 lpp., 2 attēli, 6 tabulas, izmantoti 53 literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: saskarsme, interakcija, mijiedarbība, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļas.  
dc.description.abstractCentral Theme: Facilitating Communication in Younger Preschoolers. Aim of the research: to theoretically investigate and practically substantiate the significance of the play in the development of interactive interaction amongst younger preschool children. The study consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part addresses the notion of communication with particular emphasis on the interactive aspects of disclosure and interaction. The study analyses mental peculiarities of the younger preschool age (3-4 years), while giving an insight into various methods that can be used to facilitate interaction amongst children. The theoretical basis is based on studies conducted by scientists Dzintere, Stangaine, 2007, S. Omarova (1996), S. Samiksha (2019), S. Vorda (2017), M.Lisina (2009), L. Vigotsky (Выготский, 1997), I. Ryabkova (Рябкова, 2016), L. Stolarenko (Столяренко, 1997), amongst others. The empirical part of the study explores the interactions between children, such as playing and communicating with peers, displaying friendliness and favorable attitudes towards one another, and the ability to work together in a children's collective (the first features of collaboration). The first hypothesis confirms the notion of a dynamic playset set by the teacher: by creating a favorable environment that successfully promotes the interaction amongst younger pre-schoolers, the teacher encourages them to engage in various roles, constructing and participating in role-playing. The paper consists of 49 pages, 2 figures, 6 tables, 53 references, and 2 appendices. Main keywords: Communication,Interaction, Interaction, Junior Preschool, Games
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectinterakcija
dc.subjectmijiedarbība
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectrotaļas
dc.titleSaskarsmes sekmēšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeFacilitating Communication in Younger Preschoolers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record