5-7 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu kognitīvo stratēģiju atšķirības zēnu un meiteņu grupās angļu valodas nodarbībās
Author
Ševčuka, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbā “5-7 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu kognitīvo stratēģiju atšķirības zēnu un meiteņu grupās angļu valodas nodarbībās” analizētas kognitīvo stratēģiju teorijas, pētīti bērnu kognitīvo stratēģiju atšķirības meiteņu un zēnu izlasēs, kvalifikācijas darbā analizējot Kačiatores, Koiso-Kantilas “No zēna līdz vīrietim” un Borna, Felipa Ruso “Psiholoģija. Izturēšanās un tās konteksts. 2. daļa”, Karpovas “Ģimenes psiholoģija”. Kvalifikācijas darbs ietver zēnu un meiteņu komparatīvu skatījumu. Teorētiskajā daļā ir dzimtes studiju pētījumi. Praktiskajā daļā ir analīze un eksperimenti zēnu un meiteņu kognitīvo stratēģiju salīdzinājumam. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pamatot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu kognitīvās stratēģijas izpratni angļu valodas nodarbībās. Darbā tiek izmantota salīdzinošā un aprakstošā metode. In the qualification paper “Differences in cognitive strategies of boys and girls in 5-7 year old preschool children English language classes” is an analysis of cognitive strategy theories, and research of differences in children's cognitive strategies in girls and boys selections within English classes, analyzing theoretical books – Kačiatore Koiso-Kantilas “No zēna līdz vīrietim” and Borns, Felipa Ruso “Psiholoģija. Izturēšanās un tās konteksts. 2. daļa”, as well Karpova “Ģimenes psiholoģija”. Qualification paper contains a comparative view of girls and boys. In the theoretical part, is research on the gender studies. In the practical part, is analyzis and experiments. The purpose of qualification paper is to theoretically explore and practically substantiate the understanding of cognitive strategy of middle school age children in English classes. To achieve this goal, cultural historical and comparative research methods are used.