Skolas gaitu uzsākšana 6 gadu vecumā izaicinājumi/ izvērtējums
Author
Smiltāne, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba mērķis ir teorētiski un praktiski izvērtēt sešgadīgu bērna gatavību uzsākt mācības skolā, balstoties uz šī vecuma bērnu raksturojumu, mūsdienu skolas vidi un mācību saturu. Lai sasniegtu minēto mērķi tika apskatīts un izanalizēts plašs teorētiskais materiāls. Kvalifikācijas darbs ietver mūsdienu bērnu, jaunās mācību vides un mācību procesa, jēdzienu “adaptācija” un “gatavs skolai” izvērtējums. Kā arī tika izpētīts bērna psihiskās un personības attīstības raksturojums. Tika veikts pētījums par ārvalstu pieredzi. Darba autore veica pētījumu, kur izvērtēja 18 bērnu sagatavotību skolai. Tika aptaujātas vecāku domas par skolas gaitu uzsākšanu 6 gados. Pētījuma hipotēze apstiprināsies, tad ja tiks ievēroti pētījuma mērķi: Sešgadīgie bērni būs gatavi uzsākt skolas gaitas, ja: •Būs izstrādāta atbilstoša programma šī vecuma bērnu vispārējām īpatnībām, attīstības līmenim. •Vecāki aktīvi iesaistīsies bērna skolas dzīvē. •Pirmsskolas iestādes strādās atbilstoši bērna spējām un standartiem. •Skolas fiziskā un psiholoģiskā vide būs atbilstoši sakārtota sešgadīga bērna vajadzībām, līdzīgi kā pirmsskolas iestādēs. The purpose of this work is to evaluate, theoretically and practically, a six-year-old child's readiness to begin school, based on the characteristics of children of this age, the contemporary school environment and the curriculum. In order to achieve this goal, a wide range of theoretical material was reviewed and analyzed. Qualification work includes an assessment of today's children, the new learning environment and learning process, the concepts of 'adaptation' and 'school-ready'. The characterization of the child's psychic and personality development was also investigated. A study on foreign experience was conducted. The author carried out a study which assessed the readiness of 18 children for school. Parents' thoughts about starting school in 6 years were surveyed. The research hypothesis will be validated if the aims of the research are followed: Six-year-olds will be ready to start school if: •An appropriate program for the general characteristics and level of development of children of this age will be developed. •Parents will be actively involved in the child's school life. •Preschool institutions will work according to the child's abilities and standards. •The physical and psychological environment of the school will be well organized for the needs of a six-year-old child, similar to pre-school facilities.