Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorSmiltāne, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:50Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73487
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49378
dc.description.abstractŠī darba mērķis ir teorētiski un praktiski izvērtēt sešgadīgu bērna gatavību uzsākt mācības skolā, balstoties uz šī vecuma bērnu raksturojumu, mūsdienu skolas vidi un mācību saturu. Lai sasniegtu minēto mērķi tika apskatīts un izanalizēts plašs teorētiskais materiāls. Kvalifikācijas darbs ietver mūsdienu bērnu, jaunās mācību vides un mācību procesa, jēdzienu “adaptācija” un “gatavs skolai” izvērtējums. Kā arī tika izpētīts bērna psihiskās un personības attīstības raksturojums. Tika veikts pētījums par ārvalstu pieredzi. Darba autore veica pētījumu, kur izvērtēja 18 bērnu sagatavotību skolai. Tika aptaujātas vecāku domas par skolas gaitu uzsākšanu 6 gados. Pētījuma hipotēze apstiprināsies, tad ja tiks ievēroti pētījuma mērķi: Sešgadīgie bērni būs gatavi uzsākt skolas gaitas, ja: •Būs izstrādāta atbilstoša programma šī vecuma bērnu vispārējām īpatnībām, attīstības līmenim. •Vecāki aktīvi iesaistīsies bērna skolas dzīvē. •Pirmsskolas iestādes strādās atbilstoši bērna spējām un standartiem. •Skolas fiziskā un psiholoģiskā vide būs atbilstoši sakārtota sešgadīga bērna vajadzībām, līdzīgi kā pirmsskolas iestādēs.
dc.description.abstractThe purpose of this work is to evaluate, theoretically and practically, a six-year-old child's readiness to begin school, based on the characteristics of children of this age, the contemporary school environment and the curriculum. In order to achieve this goal, a wide range of theoretical material was reviewed and analyzed. Qualification work includes an assessment of today's children, the new learning environment and learning process, the concepts of 'adaptation' and 'school-ready'. The characterization of the child's psychic and personality development was also investigated. A study on foreign experience was conducted. The author carried out a study which assessed the readiness of 18 children for school. Parents' thoughts about starting school in 6 years were surveyed. The research hypothesis will be validated if the aims of the research are followed: Six-year-olds will be ready to start school if: •An appropriate program for the general characteristics and level of development of children of this age will be developed. •Parents will be actively involved in the child's school life. •Preschool institutions will work according to the child's abilities and standards. •The physical and psychological environment of the school will be well organized for the needs of a six-year-old child, similar to pre-school facilities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsociālā un pedagoģiskā gatavība
dc.subjectadaptācija
dc.subjectmācību vide
dc.subjectprasmes
dc.subjectSkola2030
dc.titleSkolas gaitu uzsākšana 6 gadu vecumā izaicinājumi/ izvērtējums
dc.title.alternativeStarting school at age 6 – Challenges / Assessment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige