Kultūrizpratnes satura tradicionālajā kultūrā apguve pirmsskolā
Author
Sīle-Krūskopa, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: Kultūrizpratnes satura tradicionālajā kultūrā apguve pirmsskolā. Darba autors: Lauma Sīle – Krūskopa Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā pirmsskolā apgūstams kultūrizpratnes saturs tradicionālajā kultūrā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļā analizējot tradicionālās kultūras jēdzienu un saturu, kultūrizpratnes jēdzienu un vadlīnijas pirmsskolā, kā arī pirmsskolas bērna vecumposma raksturojumu. Empīriskā pētījumā daļās apskatot aptauju metodoloģiju, izklāstot pētījuma norisi anketēšanā un neformālajās intervijās, kā arī analizējot anketēšanas un interviju rezultātus, kas noslēdzas ar secinājumiem. Pētījuma rezultāti liecina par tradicionālās kultūras aktualitāti un problemātiku mūsdienās, kā arī tā plašo pielietojumu un atbilstību kompetenču vadlīnijām kultūrizpratnes saturā. Darba struktūra: 2 daļas: Teorētiskā un empīriskā, secinājumi un ieteikumi, literatūras saraksts, pielikumi. Darba apjoms: 52.lpp, iekļautas 8 tabulas, 12 attēli, 3 pielikumi. Darbā izmantoti 36 literatūras avoti (29 latviešu un 7 svešvalodā). Atslēgas vārdi: kultūrizpratne, tradicionālā kultūra, pirmsskola, sautrs, apguve. Theme of the Paper: Preschool acquisition of culture content in traditional culture Author of the Paper: Lauma Sīle – Krūskopa Aim of the paper: theoretically research and prove practically how the acquisition of culture content in traditional culture is carried out in preschool. Paper consists of theoretical and empirical parts. Theoretical part analyse the concept of traditional culture and its content, concept of culture content and guidelines in preschool, as well as children age characteristics in preschool. Empirical part views on survey methodology and lines out research process in surveying and informal interviews, as well as analyse survey and interview results concluding with conclusion part. Research results show topicality and problems of traditional culture acquisition nowadays and also its use and match to competence guidelines in culture content. Paper structure: 2 parts: Theoretical and empirical, conclusions and suggestions, literature sources, annexes. Paper volume: 52. pages, includes 8 tables, 12 pictures, 3 annexes. Paper uses 36 literature sources (29 Latvian, 7foreign languages). Keywords: culture content, traditional culture, preschool, content, acquisition.