• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

6 – 7 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana rotaļu darbībā

Thumbnail
View/Open
299-73530-Krumina_Rebeka_kr17052.pdf (2.306Mb)
Author
Krūmiņa, Rebeka
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: “6 – 7 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana rotaļu darbībā”. Darba autore: Rebeka Krūmiņa. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. Paed. Dagnija Vigule. Darba apjoms: 41 lappuse. Darbā ietverti 17 attēli, 6 tabulas, ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, izmantotās literatūras saraksts ar 46 vienībām, secinājumi, priekšlikumi, 1 pielikums. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu skaitļa sastāva apguves iespējas sižeta lomu rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģiskās un psiholoģiskās teorētiskās atziņas par 6 – 7 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām; 2.Raksturot teorētiskās nostādnes par matemātisko prasmju apguves sekmēšanu rotaļu darbībā 6 – 7 gadīgiem bērniem; 3.Veikt pētījumu par sižeta lomu rotaļu izmantošanas iespējām skaitļa sastāva apguvē; 4.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izstrādāt secinājumus un ieteikumus. Pētījuma metodes: Teorētiskā – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze, Empīriskās – novērošana, anketēšana. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka sižeta lomu rotaļas ar matemātikas integrāciju veicina 6 – 7 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguvi. Atslēgas vārdi – matemātiskās prasmes, skaitļa sastāva apguve, sižeta lomu rotaļas, 6 – 7 gadīgs bērns.
 
Topic of the qualification work: "Promotion of mathematical skills of children aged 6-7 in play activities". Author: Rebeka Krūmiņa Scientific supervisor: Dr. Paed. Dagnija Vigule The qualification work consists of 41 pages. 17 pictures, 6 tables, introduction, 2 chapters with subchapters, 46 references of literature, conclusions, suggestions, 1 appendix. Aim of the research: to study theoretically and practically the possibilities of acquiring the number composition of 6-7 year old children in the role-playing games. Tasks of the research: 1.To analyze pedagogical and psychological theoretical conclusions about regularities of development of 6-7 year old children; 2.Describe the theoretical approaches to the promotion of mathematical skills in play in children aged 6 to 7; 3.To carry out research on the role of storyline in the use of toys in the study of composition of numbers; 4.Summarize and analyze the obtained results, draw conclusions and recommendations. Research methodology: Theoretical - pedagogical and psychological literature analysis, Empirical - observation, questionnaire. As a result of the research, it was concluded that role-playing games with mathematics integrate the mathematical skills of 6-7 year old children. Keywords - mathematical skills, numerical skills, role-playing games, 6-7 year old child.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49413
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV