6 – 7 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana rotaļu darbībā
Autor
Krūmiņa, Rebeka
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma: “6 – 7 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana rotaļu darbībā”. Darba autore: Rebeka Krūmiņa. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. Paed. Dagnija Vigule. Darba apjoms: 41 lappuse. Darbā ietverti 17 attēli, 6 tabulas, ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, izmantotās literatūras saraksts ar 46 vienībām, secinājumi, priekšlikumi, 1 pielikums. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu skaitļa sastāva apguves iespējas sižeta lomu rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģiskās un psiholoģiskās teorētiskās atziņas par 6 – 7 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām; 2.Raksturot teorētiskās nostādnes par matemātisko prasmju apguves sekmēšanu rotaļu darbībā 6 – 7 gadīgiem bērniem; 3.Veikt pētījumu par sižeta lomu rotaļu izmantošanas iespējām skaitļa sastāva apguvē; 4.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izstrādāt secinājumus un ieteikumus. Pētījuma metodes: Teorētiskā – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze, Empīriskās – novērošana, anketēšana. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka sižeta lomu rotaļas ar matemātikas integrāciju veicina 6 – 7 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguvi. Atslēgas vārdi – matemātiskās prasmes, skaitļa sastāva apguve, sižeta lomu rotaļas, 6 – 7 gadīgs bērns. Topic of the qualification work: "Promotion of mathematical skills of children aged 6-7 in play activities". Author: Rebeka Krūmiņa Scientific supervisor: Dr. Paed. Dagnija Vigule The qualification work consists of 41 pages. 17 pictures, 6 tables, introduction, 2 chapters with subchapters, 46 references of literature, conclusions, suggestions, 1 appendix. Aim of the research: to study theoretically and practically the possibilities of acquiring the number composition of 6-7 year old children in the role-playing games. Tasks of the research: 1.To analyze pedagogical and psychological theoretical conclusions about regularities of development of 6-7 year old children; 2.Describe the theoretical approaches to the promotion of mathematical skills in play in children aged 6 to 7; 3.To carry out research on the role of storyline in the use of toys in the study of composition of numbers; 4.Summarize and analyze the obtained results, draw conclusions and recommendations. Research methodology: Theoretical - pedagogical and psychological literature analysis, Empirical - observation, questionnaire. As a result of the research, it was concluded that role-playing games with mathematics integrate the mathematical skills of 6-7 year old children. Keywords - mathematical skills, numerical skills, role-playing games, 6-7 year old child.