• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadīgu bērnu izpratnes veidošana par augu augšanas attīstību, praktiski ierīkojot mazdārziņu pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-73552-Olante_Undine_uo17001.pdf (1.731Mb)
Author
Olante, Undīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
4-5 gadīgu bērnu izpratnes veidošana par augu augšanas attīstību, praktiski ierīkojot mazdārziņu pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Undīne Olante Darba mērķis: izzināt 4-5 gadīgu bērnu izpratnes veidošanos par augu augšanas attīstību, praktiski ierīkojot mazdārziņu pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā veikta teorijas analīze par brīvdabas pedagoģijas jēdzienu, pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņām par brīvdabas pedagoģiju, vidējā pirmsskolas vecuma bērna attīstības raksturojumu un par bērnu brīvdabas pedagoģijas pieejā. Empīriskajā daļā pētītas bērnu zināšanas par augu augšanas attīstību, vērojot attēlus un to, kā mainās bērnu zināšanas, pilnveidojas izpratne par augu kultūru, attīstību, praktiski darbojoties mazdārziņā. Kvalifikācijas darba apjoms: 47 lpp., 16 attēli, 4 tabulas, 23 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: bērnu izpratne, brīvdabas pedagoģija, mazdārziņš, pirmsskola.
 
4-5 year old childrens comprehension building about plant growth development by practically setting up a mini garden in pre-school. Author: Undīne Olante The objective of the work: To find out about 4-5 year old childrens comprehension of plant growth development by practically setting up a mini garden in pre-school. The work consists of 2 parts – theoretical and empirical. In theoretical part author analyzes the theory of the concept of an outdoor education, the conclusions of the pedagogical and psychological scientists about an outdoor education, the characterization of the development of 4-5 year old child and an outdoor education approach. In the empirical part author explores children’s knowledge of the development of plant growth by observing images and how children’s knowledge changes, building comprehension about plant culture and development by working in a mini garden. Work range: 47 pages, 16 pictures, 4 tables, 23 bibliography units, 1 attachments. Key words: child’s comprehension, outdoor education, mini garden, pre-school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49421
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV