Sociālo prasmju sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem integrētā mācību procesā dabā
Autor
Savicka, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Inga Savicka Darba vadītāja: Dr. paed. Antra Randoha Bakalaura darba tēma: “Sociālo prasmju sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem integrētā mācību procesā dabā.” Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 9 apakšnodaļām, 2 tabulām, 18 attēliem, secinājumiem, 1 pielikuma un 41 izmantotās literatūras un citiem avotiem. Darbā aprakstīts, kā sekmēt sociālo prasmju veidošanos pirmsskolas vecuma bērniem integrētā mācību procesā dabā. Ir pētīts, kā ikdienā dabā veicināt sociālās prasmes 5 un 6 gadus veciem bērniem. Atslēgas vārdi: pirmsskolēni, integrēts mācību process, sociālās prasmes, daba. Pētījuma priekšmets: integrēts mācību process dabā. Pētījuma mērķis: Noskaidrot sociālo prasmju attīstības nodrošināšanas iespējas, integrētā mācību procesā, pirmsskolas vecākā vecumposma bērniem dabā. Pētījuma hipotēze: Sociālās prasmes ir iespējams attīstīt integrētā mācību procesā dabā, ja: - pedagogs motivē bērnus sadarboties kopīgas ieceres īstenošanai, - rotaļnodarbības izstrādē pedagogs veicina sociālo prasmju pielietošanu dažādās aktivitātēs dabā. Pētījuma metodes: empīriskā metode – pedagoģiskais vērojums. Pētījuma objekts: arodslimības faktori un profilakse. Pētījuma bāze: Tukuma pirmsskolas izglītības iestāde „X”. Pētījumā piedalās 10 pirmsskolas vecākā vecumposma bērni. Darba izmantošana: pedagogiem, pedagoģijas studentiem. Author of the Work: Inga Savicka Adviser of the Work: Dr. paed. Antra Randoha Topic of the Bachelor Thesis: “Promoting of Social Skills for Senior Preschool-Age Children During Integrated Learning Process Provided in Nature.” Volume of the Qualification Work: 51 pages. The work consists of an Introduction, 2 Sections, 9 Sub-sections, 2 Charts, 18 Figures, Conclusions, 2 Appendix and 41 Bibliographic and other sources. The work outlines how to contribute to the development of social skills of preschool-age children in an integrated learning process provided in nature. The accomplished study has explored how to promote social skills for 5 and 6 years old children during their everyday activities in nature. Key words: preschoolers, integrated learning process, social skills, nature. Research Subject: Integrated learning process provided in nature. Aim of Research: To identify the possibilities of development of social skills in an integrate learning process for senior preschool-age children provided in nature. Raised Hypothesis: It is possible to develop social skills in an integrated learning process provided in nature, given that: - children are motivated by pedagogue to cooperate in order to implement a common project, - during the development of a play-activity, pedagogue is encouraging the usage of social skills throughout various activities in nature. Research Methods: Empirical method – pedagogical observation. Research Object:Factors and prevention of occupational diseases. Research Basis: Tukums “X” Preschool. Use of the Work: Pedagogues, pedagogical students.