Izziņas intereses sekmēšana dabas izpētes darbībā 5-7 gadīgiem bērniem
Author
Grīnberga, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Aļona Grīnberga Pētījuma tēma: izziņas intereses sekmēšana dabas izpētes darbībā 5-7 gadīgiem bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt izziņas intereses sekmēšanas iespējas dabas izpētes darbībā. Pētījuma teorētiskajā daļā analizēta izziņas būtība, dots 5-7 gadīgu bērnu izziņas intereses raksturojums, kā arī izzināta bērnu izziņas sekmēšana dabaszinību jomā. Pētījuma praktiskajā daļā pēc teorētiskas literatūras analīzēs izstrādāti bērnu novērošanas kritēriji, pēc kuriem veikts reālās situācijas pētījums, tad tiek veikta izmēģinājumdarbība - eksperimenti, pētījumi u.c. aktivitātes dabaszinību jomā. Pēc šīs praktiskās darbības tiek veikta bērnu atkārtotā vērošana un salīdzināti rezultāti. Darbā izvirzītā hipotēze: 5-7 gadīgu bērnu izziņas interešu sekmēšana dabas izpētes darbībā ir sekmīga, ja: bērnam tiek piedāvāta iespēja līdzdarboties praktiski, patstāvīgi vērot un eksperimentēt; bērns tiek atbalstīts visās izziņas aktivitātēs; bērniem tiek nodrošināta izziņas intereses attīstoša vide - apstiprinājās. Darba apjoms: 51 lpp., 5 tabulas, 15 attēli, 61 literatūras vienības. Author of the Paper: Aļona Grīnberga Theme of the Research: promotion of cognitive interest in nature research activities for 5 – 7 years old children. Aim of the Research: to find out theoretically and research practically possibilities of promotion of cognitive research in nature research activities. Theoretical part of the research analyzes the essence of cognition, it describes the interest of cognition for 5 – 7 years old children, as well as the promotion of cognition of children in the field of nature sciences. In the practical part of the research, according to the analysis of theoretical literature, the criteria for the observation of children have been developed, after which the real situation research has been carried out, then a pilot activity is carried out - experiments, research, etc. in natural science activities. After practical activities re-observation of children has been carried out as well as comparison of the results. Hypothesis of the Paper: promoting the cognitive interest of 5-7 years old children in nature research is successful if: children are offered an opportunity to act practically, to observe and experiment independently; children are supported in all research activities; children are provided with a cognitive development environment. The Hypothesis of the Paper is conformed. The Paper consists of: 51 pages, 5 tabls, 15 illustrations, 61 literature items.