• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bankas "Citadele" sociālo tīklu Facebook, Twitter un Instagram komunikācijas analīze (2018 - 2019)

Thumbnail
View/Open
309-74176-Strautina_Santa_ss05020.pdf (1.656Mb)
Author
Strautiņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba Bankas “Citadele” sociālo tīklu Facebook, Twitter un Instagram komunikācijas analīze (2018 – 2019) mērķis - izpētīt bankas “Citadele” mārketinga komunikāciju sociālajos tīklos, uzmanību vēršot saturam par digitālajām inovācijām un to, kā šis saturs ir veicinājis auditorijas izpratni par digitālajām inovācijām un iedrošinājis tās lietot. Pētījuma pirmo daļu veido teorētiskās atziņas par mārketinga komunikāciju, pārdošanu digitālajā laikmetā, sociālo mediju un sociālo tīklu pielietojumu mārketinga komunikācijā. Pētījuma empīrisko datu iegūšanai izmantota kontentanalīze, daļēji strukturētā intervija un aptauja. Pētīts bankas “Citadele” sociālo tīklu Facebook, Twitter un Instagram saturs laika posmā no 2018. gada novembra līdz 2019. gada novembrim, veikta intervija ar bankas komunikācijas pārstāvjiem un veikta 181 respondenta anketēšana. Pētījuma rezultāti liecina, ka liela loma komunikācijā un auditorijas izpratnes veicināšanā ir Facebook publicētajam saturam. Atslēgas vārdi: banka “Citadele”, Facebook, Twitter, Instagram, sociālie tīkli.
 
The aim of the bachelor’s paper Analysis of Citadele Bank communication on Facebook, Twitter and Instagram social networking profiles (2018 – 2019) is to research bank’s marketing communication on social networking channeles, focusing on content about digital innovations and how the content has raised awareness about digital innovations and encouraged audience to use them. Theoretical part is based on insights about marketing communication, social media and social networking channels. Empirical data is obtained by using content analysis to analyze content on bank’s social networking channels, semi-structured interview to interview bank’s communication representatives and survey with 181 respondents. The results prove that contetn published on Facebook has an important role on reaching target audience and encourage them to learn more and use digital products. Keywords: Citadele Bank, Facebook, Twitter, Instagram, social networking channels.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49724
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV