• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Saskarsmes prasmju veidošanās 1.klasē bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-73905-Samohvala_Olga_os15010.pdf (1.755Mb)
Author
Samohvala, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Olgas Samohvalas diplomdarba “Saskarsmes prasmju veidošanās 1. klasē bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem” mērķis ir pētīt saskarsmes prasmju veidošanos un saskarsmes prasmju attīstības iespējas 1.klases bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem izglītības iestādē. Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore analizē zinātnisko literatūru par bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, saskarsmi, saskarsmes īpatnībām un mācību metodēm. Pētījuma empīriskajā daļā darba autore analizē 1.klases skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem saskarsmes prasmju līmeni, aprobē izstrādāto programmu saskarsmes prasmju veicināšanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka, mērķtiecīgi strādājot pie saskarsmes prasmju attīstības ir novērojami uzlabojumi.
 
The goal of Olga Samohvala’s thesis The Formation of communication skills in first grade school children with heavy mental development disorders is to research the formation and development of communication skills’ possibilities of first grade children with heavy mental health development issues in the environment of an educational institute. In this paper’s theoretical part the researcher analyses scientific literature dealing with children with mental health anomalies, interaction, communication specifics and learning methods. In the thesis’s empirical part the research author analyses the communication skills’ level of first grade pupils with heavy mental development issues and tests the developed programme aimed at stimulating and promoting the development of interpersonal capabilities. The results of the research point in the direction of significant improvements of communication skills’ development when diligently and methodically following the proposed elaborated programme.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49792
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV