• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vispārizglītojošās skolas vadības komandas darbība iekļaujošās izglītības sekmēšanai

Thumbnail
View/Open
299-74124-Muravska_Jelena_jm18045.pdf (13.99Mb)
Author
Muravska, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „Vispārizglītojošās skolas vadības komandas darbība iekļaujošās izglītības sekmēšanai” mērķis ir izpētīt Rīgas X. vidusskolas vadības komandas darbību iekļaujošās izglītības īstenošanai, lai palīdzētu pareizi un efektīvi risināt problēmas, kas ir saistītas ar bērnu ar īpašām vajadzībām mācībām vispārizglītojošās skolās. Darbā tiek aprakstītas galvenās problēmas, kas kavē iekļaujošās izglītības attīstīšanu Rīgas X. skolā. Teorētiskajā pētījumā tiek apskatīts iekļaujošās izglītības jēdziens un būtība, tās principi un vadlīnijas, skolotāju un sabiedrības attieksme pret iekļaujošo izglītību. Balstoties uz izpētīto literatūru un veikto pētījumu, tiek piedāvāti risinājumi, kas palīdzēs skolai nodrošināt bezšķēršļu vidi visiem skolēniem.
 
The aim of the Master's thesis “Comprehensive School Management Team Activities for Inclusive Education” is to investigate Riga X High School Management Team Activities for Inclusive Education to help properly and effectively address the needs of children with disabilities in mainstream education. The paper describes the main problems that hinder the development of inclusive education in Riga X School. Theoretical research looks at the concept and nature of inclusive education, its principles and guidelines, and the attitudes of teachers and the general public to inclusive education. Based on researched literature and research, solutions are offered to help the school provide a barrier-free environment for all students.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49805
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV