Show simple item record

dc.contributor.advisorDimdiņš, Ģirts
dc.contributor.authorAstašova, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:03:01Z
dc.date.available2020-02-08T02:03:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74232
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49982
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir izpētīt saistību starp emocionālo intelektu un stresa pārvarēšanas stratēģiju izvēli strādājošu un nestrādājošu studentu izlasēs. Pētījumā piedalījās 67 studējoši respondenti vecumā no 20 līdz 35 gadiem, vecuma intervālos: no 20 līdz 25 gadi (N=32), no 25 līdz 30 gadi (N=14), no 30 līdz 35 gadi (N=21). Respondentu sadalījums pa dzimumiem sievietes (N=54) un vīrieši (N=13). Respondenti ir strādājoši un nestrādājoši studenti, kuri mācās bakalaura programmās. Pētījumā tika pielietotas divas aptaujas: Stresa pārvarēšanas stratēģiju aptauja un Emocionālā intelekta aptauja. Rezultāti parādīja ka statistiski nozīmīgas atšķirības pastāv starp skalām uz emocijām orientētas stratēģijas un izvairīšanās stratēģijas, strādājoši studenti uzrāda augstākus rādītājus uz emocijām orientētu stratēģiju izvēlē, bet nestrādājoši studenti, savukārt, uzrāda augstākus izvairīšanās stratēģiju izvēles rādītājus. Rezultāti parāda, ka pastāv pozitīvas saistības starp emocionālo intelektu, un uz problēmām orientētām stratēģijām. Korelāciju analīzes rezultāti parādīja, ka statistiski nozīmīgs korelācijas līmenis parādās arī starp skalu emociju uztvere un uz problēmām orientētas stratēģijas un starp skalām savu emociju vadīšana un uz problēmām orientētas stratēģijas. Izvairīšanās stratēģijas veido korelāciju ar emociju izmantošanu. Tāpat nozīmīgas, pozitīvas saistības pastāv starp emociju izmantošanu un uz emocijām orientētām stratēģijām.
dc.description.abstractThe aim of the study is to explore the relationship between emotional intelligence and the choice of stress management strategies in the sample of working and non-working students. The sample consisted of 67 students aged 20 to 35, ages ranging from 20 to 25 years (N = 32), from 25 to 30 years (N = 14), from 30 to 35 years (N = 21). Gender distribution of respondents: women (N = 54) and men (N = 13). Respondents are working and non-working students who study in bachelor's programme. Two following surveys were used: a survey of stress management strategies and a survey of emotional intelligence. The results showed statistically significant differences between scales – emotion oriented strategies and avoidance strategies, working students show higher scores in the choice of emotion - oriented strategies, while non-working students show higher indicators of avoidance strategies. The results showed that there are positive links between emotional intelligence and problem - oriented strategies. The results of the correlation analysis showed that a statistically significant level of correlation also appears between the perception of the emotions and problem - oriented strategies and the management of their emotions and problem - oriented strategies. Avoidance strategies form a correlation with the use of emotion. There is also a significant positive relationship between scales - the use of emotion and emotion - oriented strategies.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectstresa pārvarēšanas stratēģijas
dc.subjectemocionālais intelekts
dc.subjectstudenti
dc.subjectstress management
dc.subjectemotional intelligence
dc.titleStresa pārvarēšanas stratēģiju saistība ar emocionālo intelektu strādājošiem un nestrādājošiem studentiem
dc.title.alternativeThe Relationship Between Stress Management Strategies and Emotional Intelligence in Working and Non-Working Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record