Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rudens norišu izpratnes pilnveide pētnieciskā darbībā
Author
Pole, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Ieva Pole Bakalaura darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rudens norišu izpratnes pilnveide pētnieciskā darbībā. Pētījuma mērķis: Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rudens norišu izpratnes pilnveides iespējas pētnieciskajā darbībā. Pētījuma teorētiskajā daļā: tiek analizētas psihologu, filozofu un pedagogu atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes attīstības iespējām pētnieciskajā darbībā. Tiek konstatēts, ka pētnieciskā darbība sekmē izpratnes attīstību. Empīriskajā daļā: tika veikta izmēģinājuma darbība trīs posmos – situācijas konstatācija, pētījuma norise, rezultātu kvalitatīva un kvantitatīvā analīze. Situācijas konstatācijas nolūkā tiek veikta vecāku aptauja. Tika izstrādāti pētnieciskās darbības vērtēšanas kritēriji rudens norišu izpratnes konstatācijai un izpratnes dinamikas noteikšanai . Bakalaura darba struktūra: ievads, 2 nodaļas, 9 tabulas, 3 attēli, secinājumi, priekšlikumi, 37 izmantotās literatūras un avotu saraksts (no tiem 23 svešvalodā), 1 pielikums. Darba apjoms – 50 lapas. Atslēgas vārdi: pirmsskola, vecākais pirmsskolas vecums, rudens norises, izpratne, pētnieciskā darbība. Bachelor’s author: Ieva Pole Bachelor’s title: Improvement of comprehension of autumn events in final preschool level children. Bachelor’s objective: Research the improvement of comprehension of autumn events in final preschool children. Theoretical section consists of analysis of psychologists’, philosophers’ and teachers’ findings regarding final preschool level children development potential and its use in research work. Findings show that research promotes development of comprehension. Empirical section consists of experiment in three parts – appraisal of current situation, research, and qualitative and quantitative analysis of the results. Appraisal of current situation is done by surveying parents. The author has developed criteria on which the comprehension of autumn events is evaluated. Bachelor’s structure: introduction, 2 chapters, 9 tables, 3 images, conclusions, proposals, list of sources (37 in total, 23 of them in foreign languages), 1 annex. Number of pages – 50. Key words: preschool, final preschool level, autumn events, comprehension, research.