• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadus vecu bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanās procesā

Thumbnail
View/Open
299-75252-Kalnina_Sabine_sk18033.pdf (799.3Kb)
Author
Kalniņa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba autore: Sabīne Kalniņa. Darba vadītāja: Mag. paed. Aija Kalve. Pētījuma objekts: Literāro darbu iepazīšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma priekšmets: Pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratnes veidošanās. Pētījums mērķis: Pētīt pirmsskolas vecuma bērnu vērtībizpratnes veidošanos literāro darbu iepazīšanās procesā. Hipotēze: Pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratne literāro darbu iepazīšanas procesā tiek sekmēta, ja: •lasīšanai tiek izvēlēti vecumposmam un interesēm atbilstoši darbi; •tiek izmantoti metodiskie paņēmieni, kas sekmē izpratni par literārā darba saturu un tajā atspoguļotajām vērtībām. Kvalifikācijas darbam ir divas daļas. Teorijas daļā analizēts jēdziens “vērtības” dažādu autoru skatījumā, 5-6 gadus vecu bērnu raksturojums pētāmās problēmas kontekstā, mūsdienu bērnu literatūrā ietvertās ētiskās vērtības, metodes un metodiskie paņēmieni vērtību izpratnes sekmēšanai. Praktiskajā daļā aplūkota 5-6 gadus vecu bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanās procesā. Pētījuma laikā tiek izmantoti latviešu literārie darbi – dzeja, literārās pasakas, stāsti, tautas pasakas, izstrādāti kritēriji 5-6 gadīgu bērnu vērtībizpratnes līmeņa noteikšanai, tiek novēroti bērni, izveidots bērnu individuālais raksturojums, veikts pedagoģiskais izmēģinājums, kas ietver demonstrēšanu, dramatizācijas rotaļas, lomu sižeta rotaļas, pārrunas, prognozēšanu, vizualizēšanu un analizēti iegūtie dati. Pētījumā piedalās 15 pirmsskolas bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: Darba apjoms 84 lappuses. Darbā iekļautas 4 attēli, 4 tabulas, izmantoti 78 literatūras avoti, pielikumi – pētījumā izmantoto literāro darbu analīze un ieteicamā literatūra 5-6 gadus vecu bērnu vērtībizpratnes sekmēšanai. Atslēgas vārdi. Literatūra, pirmsskolas vecuma bērns, vērtības, vērtībizpratne.
 
Theme of the study: Understanding the values of 5-6 years old children in the process of getting to know with literary works. Author of the study: Sabīne Kalniņa. Head of the study: Mag. paed. Aija Kalve. The object of the study: Getting to know with literary works in the pre-school pedagogical process. The subject of the study: Development of understanding of values of preschool children. Aim of the study: To study the development of pre-school age children's understanding of the values in the process of getting to know with literary works. Hypothesis: The understanding of the values of pre-school age children in the process of getting to know with literary works is promoted if: •selected literary works for reading are suitable for age and interests; •methodological techniques are used to promote the understanding of the content of the literary work and the understanding of the values included in the work. The study has two parts. In the theoretical part of study there are: explanation of the concept of “values” from the point of view of various authors, characterization of 5-6 years old children in the context of the research problem, description of ethical values in children literary works, description of methods and methodological techniques for promoting understanding of values. In the practical part there is viewed the understanding of the values of 5-6 years old children in the process of getting to know with literary works. During the study is used Latvian literary works - poetry, literary tales, stories, folk tales, developed criterias for determining the level of value awareness of 5-6 years old children, observed 5-6 years old children, created individual characteristics of children, performed pedagogical experiment which includes demonstration, drama games, role play games, discussions, forecasting, visualization and analized obtained data. In the study participated 15 preschool children. Volume of the study: 84 pages, 4 pictures, 4 tables, 78 literature sources, appendixes - description of literary works and recommended literature for 5-6 year old children to promote value awareness. Keywords: literature, preschool children, values, understanding of values.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50394
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV