Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorKalniņa, Sabīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:01Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75252
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50394
dc.description.abstractDarba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba autore: Sabīne Kalniņa. Darba vadītāja: Mag. paed. Aija Kalve. Pētījuma objekts: Literāro darbu iepazīšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma priekšmets: Pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratnes veidošanās. Pētījums mērķis: Pētīt pirmsskolas vecuma bērnu vērtībizpratnes veidošanos literāro darbu iepazīšanās procesā. Hipotēze: Pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratne literāro darbu iepazīšanas procesā tiek sekmēta, ja: •lasīšanai tiek izvēlēti vecumposmam un interesēm atbilstoši darbi; •tiek izmantoti metodiskie paņēmieni, kas sekmē izpratni par literārā darba saturu un tajā atspoguļotajām vērtībām. Kvalifikācijas darbam ir divas daļas. Teorijas daļā analizēts jēdziens “vērtības” dažādu autoru skatījumā, 5-6 gadus vecu bērnu raksturojums pētāmās problēmas kontekstā, mūsdienu bērnu literatūrā ietvertās ētiskās vērtības, metodes un metodiskie paņēmieni vērtību izpratnes sekmēšanai. Praktiskajā daļā aplūkota 5-6 gadus vecu bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanās procesā. Pētījuma laikā tiek izmantoti latviešu literārie darbi – dzeja, literārās pasakas, stāsti, tautas pasakas, izstrādāti kritēriji 5-6 gadīgu bērnu vērtībizpratnes līmeņa noteikšanai, tiek novēroti bērni, izveidots bērnu individuālais raksturojums, veikts pedagoģiskais izmēģinājums, kas ietver demonstrēšanu, dramatizācijas rotaļas, lomu sižeta rotaļas, pārrunas, prognozēšanu, vizualizēšanu un analizēti iegūtie dati. Pētījumā piedalās 15 pirmsskolas bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: Darba apjoms 84 lappuses. Darbā iekļautas 4 attēli, 4 tabulas, izmantoti 78 literatūras avoti, pielikumi – pētījumā izmantoto literāro darbu analīze un ieteicamā literatūra 5-6 gadus vecu bērnu vērtībizpratnes sekmēšanai. Atslēgas vārdi. Literatūra, pirmsskolas vecuma bērns, vērtības, vērtībizpratne.
dc.description.abstractTheme of the study: Understanding the values of 5-6 years old children in the process of getting to know with literary works. Author of the study: Sabīne Kalniņa. Head of the study: Mag. paed. Aija Kalve. The object of the study: Getting to know with literary works in the pre-school pedagogical process. The subject of the study: Development of understanding of values of preschool children. Aim of the study: To study the development of pre-school age children's understanding of the values in the process of getting to know with literary works. Hypothesis: The understanding of the values of pre-school age children in the process of getting to know with literary works is promoted if: •selected literary works for reading are suitable for age and interests; •methodological techniques are used to promote the understanding of the content of the literary work and the understanding of the values included in the work. The study has two parts. In the theoretical part of study there are: explanation of the concept of “values” from the point of view of various authors, characterization of 5-6 years old children in the context of the research problem, description of ethical values in children literary works, description of methods and methodological techniques for promoting understanding of values. In the practical part there is viewed the understanding of the values of 5-6 years old children in the process of getting to know with literary works. During the study is used Latvian literary works - poetry, literary tales, stories, folk tales, developed criterias for determining the level of value awareness of 5-6 years old children, observed 5-6 years old children, created individual characteristics of children, performed pedagogical experiment which includes demonstration, drama games, role play games, discussions, forecasting, visualization and analized obtained data. In the study participated 15 preschool children. Volume of the study: 84 pages, 4 pictures, 4 tables, 78 literature sources, appendixes - description of literary works and recommended literature for 5-6 year old children to promote value awareness. Keywords: literature, preschool children, values, understanding of values.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectLiteratūra
dc.subjectPirmsskolas vecuma bērns
dc.subjectVērtības
dc.subjectVērtībizpratne
dc.title5-6 gadus vecu bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanās procesā
dc.title.alternativeUnderstanding the values of 5-6 years old children in the process of getting to know with literary work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record