Ģimenes un pirmsskolas sadarbības iespējas 2 – 3 gadus vecu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Mežgaile, Ramona Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bērns 2-3 gadu vecumā ir ļoti atkarīgs no vecākiem, nepieciešams atbalsts, dalība. Pedagogam bērnudārzā ir nozīmīga loma bērnu adaptācijas veicināšanā. Teorijā tiek skatīti tādi jautājumi, kā bērna vecumposma, attīstības raksturlielumu saistība ar adaptācijas ilgumu. Kvalifikācijas darba mērķis: empīriski izpētīt ģimenes un pirmsskolas sadarbības iespējas 2-3 gadus vecu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Iegūtie rezultāti liecina, ka lielākās problēmas sadarbībā starp skolotājiem un vecākiem bērnu adaptācijas bērnudārzā sekmēšanā – nepietiekamās zināšanas, informācija netiek saņemta savlaicīgi, paļaušanās uz intuīciju, radu ieteikumiem. Pedagogs ir virzītājs un ierosinātājs sadarbībai ar vecākiem. Būtiskākie aspekti – komunikācijas kanāli, informācijas savlaicīgums, diskusijas, pārrunas, ieteicama ir arī vecāku aptauja. The child at the age of 2-3 is very dependent on the parents, needs support, participation. The teacher in kindergarten plays an important role in promoting children's adaptation. In theory, issues such as the age of a child, the relationship between developmental characteristics and the duration of adaptation are considered. The aim of the qualification work: to empirically study the possibilities of family and pre-school cooperation in promoting the social adaptation of 2-3 year old children in a pre-school educational institution. The obtained results show that the biggest problems in cooperation between teachers and parents in promoting children's adaptation in kindergarten - insufficient knowledge, information is not received in time, reliance on intuition, relatives' recommendations. The teacher is the facilitator and initiator of cooperation with parents. The most important aspects – communication channels, timeliness of information, discussions, negotiations, a survey of parents is also recommended.