Metodiskā darba pilnveide skolotāju profesionālās kompetences attīstībai
Author
Protopopova, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Teorētiskās literatūras izpētes posmā autore izpētīja, kas ir metodiskais darbs izglītības iestādē, tā organizācijas struktūru un iespējamās variācijas. Tika analizēta aktuālā situācija Latvijā un citās valstīs, kurās tiek realizēts uz kompetencēm orientēts izglītības saturs. Pētīts minētais izglītības modelis un tā izvirzītās kvalitātes prasības pedagogam. Autore aplūkoja pedagogu metodiskā darba organizāciju dažādos līmeņos - skolā, pašvaldībā un valstī kopumā. Svarīgi bija noskaidrot, vai metodiskais darbs tiek organizēts mērķtiecīgi un jēgpilni, vai tas atbilst pedagogu vajadzībām, kādas kompetences pamatā tiek akcentētas un attīstītas. Analizējot un pētot teorētisko literatūru, autore izvirzījusi kritērijus metodiskā darba kvalitātes raksturošanai. Pētot teorētisko literatūru un dokumentus, autore akcentējusi galvenās kompetences, kas nepieciešamas katram pedagogam mācību procesa kvalitatīvai realizācijai. Pētīts skolotāju profesionālo kompetenču veidošanās process, lai izstrādātu lietderīgus ieteikumus metodiskā darba organizēšanai. In the theoretical phase of the research the author studied what methodological work in an educational institution is, its struction an possible variation. Topical situation in Latvia and other counties in which competency-based education is implemented. The previously mentioned education model and the quality requirements for the teacher were researched. The looked at the organisation of methodical work in different levels – school, municipalities and in the country in general. It was important to find out if the methodical works is being organised purposefully and meaningfully, if it meets the needs of the teachers, and what competencies are basically emphasized and developed. While analysing and researching theoretical literature, the author highlighted the criteria for describing the quality of the methodical work. During the process of studying literature and documents, the author has emphasized the main competencies that are necessary for every teacher in order to maintain a quality learning process. The process of formation of teachers' professional competencies has been studied in order to develop useful recommendations for organizing methodological work.