Miega kvalitātes un vizuālās uzmanības saistības pedagogos
Author
Nazarova, Dajana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vanags, Edmunds
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Katram indivīdam ir nepieciešams adekvāts miega daudzums priekš optimālās kognitīvās funkcionēšanas (Himashree et. al.,2002). Miega traucējumi var padziļināti ietekmēt uz cilvēka sniegumiem, un laboratorijas apstākļos ir pierādīts, ka miega trūkums ietekmē dažādus izpildes uzdevumus. (Lim & Dinges, 2008; Harrison & Horne, 2000; Killgore et al., 2007; Drummond, Paulus, & Tapert, 2006; Durmer & Dinges, 2005) Ilgstoša hroniska miega deprivācija izsmeļ indivīda fizioloģiskos resursus un kognitīvās spējas, kas var atstāt negatīvas sekas uz veselību un dažādiem ikdienas darbiem. Šī darba mērķis ir atrast saistības vai miega trūkums palielina vizuālās uzmanības ātrumu un samazina citas kognitīvās spējas pedagogu dzīvēs. Šī darba mērķis ir izprasta, kā miega kvalitātes un fizioloģija ir savstarpēja saistība ar vizuālo uzmanību. Pētījumā piedalījās skolotāji 32 skolotāji ( 3 vīrieši un 29 sievietes) vecumā no 22 līdz 64 gadiem. Tika izmantots Strūpa tests (Stroop, 1935, adaptācija Vanags, Ekmanis, 2018), Pitsburgas miega kvalitātes indeksa aptauja (Buysse, 1989, adaptācija Grišāne, 2016). Any human is in need to have a full on adecvate sleep quality for optimal cognitive functioning (Himashree et. al.,2002). Sleeping distubances may affect on humans performance daily basis, and laboratory conditions have shown the lack of sleep affects different eforcement tasks (Lim & Dinges 2008; Harrisone & Horne 2000; Killgore et al., 2007; Drummond, Paulus, & Tapert, 2006; Durmer & Dinges, 2005). Long-term chronic sleep deprivation depletes the individual's physiological resources and cognitive abilities, which can have negative consequences for health and various daily works. The aim of this work is to find commitments or lack of sleep increases the speed of visual attention and decreases other cognitive abilities in the lives of educators. The aim of this work is to understand how sleep quality and physiology are interlinked with visual attention. The study involved 32 teachers (3 men and 29 women) aged between 22 and 64. Were used Stroop effect (Stroop effect, John Ridley Stroop, 1935, adaptation Vanags, Ekmanis, 2018), Pittsburgh Sleep Quality Index (Buysse, 1989, adaptation Grisane, 2016)