Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVanags, Edmunds
dc.contributor.authorNazarova, Dajana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:43Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76347
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50542
dc.description.abstractKatram indivīdam ir nepieciešams adekvāts miega daudzums priekš optimālās kognitīvās funkcionēšanas (Himashree et. al.,2002). Miega traucējumi var padziļināti ietekmēt uz cilvēka sniegumiem, un laboratorijas apstākļos ir pierādīts, ka miega trūkums ietekmē dažādus izpildes uzdevumus. (Lim & Dinges, 2008; Harrison & Horne, 2000; Killgore et al., 2007; Drummond, Paulus, & Tapert, 2006; Durmer & Dinges, 2005) Ilgstoša hroniska miega deprivācija izsmeļ indivīda fizioloģiskos resursus un kognitīvās spējas, kas var atstāt negatīvas sekas uz veselību un dažādiem ikdienas darbiem. Šī darba mērķis ir atrast saistības vai miega trūkums palielina vizuālās uzmanības ātrumu un samazina citas kognitīvās spējas pedagogu dzīvēs. Šī darba mērķis ir izprasta, kā miega kvalitātes un fizioloģija ir savstarpēja saistība ar vizuālo uzmanību. Pētījumā piedalījās skolotāji 32 skolotāji ( 3 vīrieši un 29 sievietes) vecumā no 22 līdz 64 gadiem. Tika izmantots Strūpa tests (Stroop, 1935, adaptācija Vanags, Ekmanis, 2018), Pitsburgas miega kvalitātes indeksa aptauja (Buysse, 1989, adaptācija Grišāne, 2016).
dc.description.abstractAny human is in need to have a full on adecvate sleep quality for optimal cognitive functioning (Himashree et. al.,2002). Sleeping distubances may affect on humans performance daily basis, and laboratory conditions have shown the lack of sleep affects different eforcement tasks (Lim & Dinges 2008; Harrisone & Horne 2000; Killgore et al., 2007; Drummond, Paulus, & Tapert, 2006; Durmer & Dinges, 2005). Long-term chronic sleep deprivation depletes the individual's physiological resources and cognitive abilities, which can have negative consequences for health and various daily works. The aim of this work is to find commitments or lack of sleep increases the speed of visual attention and decreases other cognitive abilities in the lives of educators. The aim of this work is to understand how sleep quality and physiology are interlinked with visual attention. The study involved 32 teachers (3 men and 29 women) aged between 22 and 64. Were used Stroop effect (Stroop effect, John Ridley Stroop, 1935, adaptation Vanags, Ekmanis, 2018), Pittsburgh Sleep Quality Index (Buysse, 1989, adaptation Grisane, 2016)
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectmiegs
dc.subjectmiega kvalitāte
dc.subjectvizuālā uzmanība
dc.subjectstress
dc.subjectizdegšana
dc.titleMiega kvalitātes un vizuālās uzmanības saistības pedagogos
dc.title.alternativeSleep Quality and Visual Reaction Relationship in Teachers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию