Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorStafecka, Gunita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:46Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76443
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50550
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: „Lielās un smalkās motorikas ietekme lasītprasmes veicināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem.” Diplomdarba autore: Gunita Stafecka. Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed., Egija Laganovska. Diplomdarba apjoms: 58.lpp.; 102 avoti; 21 pielikums. Pētījuma mērķis: Apzināt lielās un smalkās motorikas ietekmi uz lasīt mācīšanās procesu. Pētījuma hipotēze: 5 – 6 gadīgu bērnu lasītprasme ir veiksmīgāka, ja: •tiek ievērotas bērna vecumposma un attīstības individuālās īpatnības; •lasītprasmes veicināšanā tiek izmantots lielās un smalkās motorikas vingrinājumi. Diplomdarba teorētisko pamatu veido pedagoģiski psiholoģiskās atziņas, kas balstās uz ārzemju (Piažē, Ļ. Vigotska, J. A. Komenska u.c.), gan Latvijas pedagogu un psihologu (S. Tūbeles, I. Miltiņas, A. Baumanes, D. Lieģenieces u.c.) teorētiskajām atziņām par sekmīgas lasītprasmes nosacījumiem. Galvenie jautājumi, kas analizēti teorētiskajā daļā, ir lasītprasmes veicinošo faktoru būtība, lasītprasmes veidošanās procesā pirmsskolā, kā arī lielās un smalkās motorikas ietekme uz bērnu attīstību. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums Salaspils X PII, izmantojot šādas metodes – literatūras izpēte, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pedagoģiskā novērošana.
dc.description.abstractThe title of the paper: „The significance of gross motor and fine motor skills effect of the 5-6 age children on the reading know – how facilitation”. The author of the paper: Gunita Stafecka. Paper’s supervisor: Mg. paed., Egija Laganovska. Paper’s content: 58. foliage; 102 sources; 21. addition. Hypothesis of the research: the reading skills of 5 – 6-year olds are more successful if: •the individual characteristics of child's age and development are taken into consideration. •gross and small motor exercises are used to develop reading skills. Research’s purpose. Knowingly of the significance of gross motor and fine motor skills effect to the reading learning process. Theoretic foundation of the graduation work formative – appreciation of pedagogic and psychological, what to hold up of oversea (Piažē, Ļ. Vigotska, J. A. Komenska and other), ever Latvia pedagogue and psychological (S. Tūbeles, I. Miltiņas, A. Baumanes, D. Lieģenieces and other) theoretic appreciative about conditional of the successful reading know – how. Governing questions, what analyze theoretic holding it is reading know – how promotional factors substance, in the reading know – how pollution process to the preschool as well as of gross motor and fine motor skills effect to the children development. Practice holding was performed research in Salaspils X kindergarten, utilization thus method – literature study, pedagogical pilot activities, pedagogical observation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlasītprasmes apguve,
dc.subjectsmalkā motorika
dc.subjectielā motorika
dc.titleLielās un smalkās motorikas ietekme lasītprasmes veicināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeInfluence of large and fine motor skills on promoting reading literacy in 6-7 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record