Kooperatīva mācīšanās kā līdzeklis 7-12 gadu vecu bērnu kapoeiras kustību iegaumēšanai
Author
Gaikeviča, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā maģistra darbā autore pētīja, vai kooperatīvā mācīšanās uzlabo kapoeira horeogrāfiju atcerēšanos. Autore organizēja 9 video novērošanas sesijas 7-12 gadus veciem kapoeira audzēkņiem Capokids Capoeira Latvia organizētajās nodarbībās. Trīs bērnu grupas strādāja katrā no trim mācību organizācijas formām: indivīduāli, grupu darbs, un darbs pāros. Kopumā pētījumā piedalījās 53 bērni. Autore analizēja bērnu sasniegumus un pētīja uzvedību. Papildus uzmanība tika pievērsta bērniem ar augstu sasniegumu līmeni un bērniem ar dažādām vajadzībām. Autore secināja, ka kooperatīvā mācīšanās uzlabo capoeira horeogrāfiju, atcerēšanos un papildus nodrošina bērniem iespēju apgūt sociālās prasmes. Darba rezultātā tika izstrādāti ieteikumi arī kapoeira bērnu treneriem. In this paper author studied whether cooperative learning enhances remembering of capoeira choreographies. Author organized 9 video observation sessions of 7-12 years old capoeira learners during Capokids Capoeira Latvia organized classes. Three kids groups worked each under three settings: individual, group, pair. In total 53 children participated in the research. Author analyzed all children achievements and behavior. Additional focus was made on high-achieving learners and children with diverse needs. Author concluded that cooperative learning enhances remembering of capoeira choreographies and additionally provides kids with opportunity to learn social skills. Further tips were developed for capoeira trainers working with children.