dc.contributor.advisor | Mūrnieks, Andrejs | |
dc.contributor.author | Frolovičeva, Valērija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T01:06:07Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T01:06:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | 76783 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50593 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba tēma ir „Reliģisko simbolu un pamatpriekšstatu apguve vidusskolā”. Darba mērķis ir aktualizēt reliģisko simbolu un pamatpriekšstatu apgūšanas nepieciešamību vidusskolas izglītības saturā. Mūsdienu sabiedrība ir izteikti multikulturāla, tādēļ kultūrizglītības uzdevums ir ne tikai kultūras mantojuma saglabāšana, bet arī veiksmīga starpkultūru dialoga veicināšana. Viens no svarīgākajiem kultūras elementiem ir reliģija, kas ievērojami ietekmē cilvēku domāšanas un uzvedība modeļus, caurvij dažādas kultūras mantojuma un jaunrades izpausmes formas – mākslu, literatūru, filosofiju, kino u.c. Atbilstoši mūsdienu izglītības pamatnostādnēm, tika izveidots mācību materiāls un tā apgūšanas paņēmienu kopums. Pētījumā tika pierādīts, ka, iepazīstot reliģiju simbolus un pamatpriekšstatus, iespējams izraisīt skolēnos interesi par reliģijām, tās salīdzinot, vērtējot un pētot to ietekmi uz sabiedrību un kultūru. Atslēgvārdi: kultūra, izglītība, reliģija, multikulturālisms, mantojums. | |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor’s paper „Acquiring Religious Symbols and Basic Ideas Knowledge for Secondary School” is – to show importance of the need of learning religious symbols and basic ideas in the secondary educational stage. Today's society is highly multicultural, so the task of cultural education is not only to preserve cultural heritage, but also to promote successful intercultural dialogue. One of the most important elements of culture is religion, which significantly influences the patterns of human thinking and behavior, permeates various forms of cultural heritage and creative expression – art, literature, philosophy, cinematic art, etc. The teaching material and its acquisition method were compiled according to the modern educational guidelines. The method puts forward a hypothesis that by getting acquainted with the symbols and basic ideas of religions, it is possible to acquire the initial knowledge in this field and develop the ability to apply it. Keywords: culture, education, religion, multiculturalism, heritage. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | kultūra | |
dc.subject | izglītība | |
dc.subject | reliģija | |
dc.subject | multikulturālisms | |
dc.subject | mantojums | |
dc.title | Reliģisko simbolu un pamatpriekšstatu apguve vidusskolā | |
dc.title.alternative | Acquiring Religious Symbols and Basic Ideas Knowledge for Secondary School | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |