• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formu zīmēšanas ietekme uz skolēna rokrakstu Valdorfskolā 2. klasē

Thumbnail
View/Open
299-77308-Macane_Gundega_gm15013.pdf (915.6Kb)
Author
Macāne, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Treimane, Gunta
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba nosaukums: “Formu zīmēšanas ietekme uz skolēna rokrakstu valdorfskolā 2. klasē”. Darba mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pārbaudīt rokraksta uzlabošanos ar formu zīmēšanu. Darba uzdevumi: 1.Apkopot un analizēt teorētisko literatūru par valdorfpedagoģijas pamatprincipiem, valdorfskolām Latvijā un mācību procesu valdorfskolās. 2.Apkopot un analizēt teorētisko literatūru un avotus par formu zīmēšanu valdorfskolās. 3.Apkopot un analizēt teorētisko literatūru par rokraksta veidošanos un attīstību. 4.Intervēt klases skolotāju un izstrādat metodisko materiālu bāzi formu zīmēšanai un treniņburtnīcai valdorfskolā. 5.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. 6.Veikt secinājumus. Darba apjoms: 54 lappuses, 4 tabulas, 4 nodaļas ar 3 apakšnodaļām, nobeigums, 30 izmantotās literatūras avoti, 1 pielikums. Uzsākot pētījumu tika izvirzīts pētījuma jautājums: vai formu zīmēšana valdorfskolā attīsta skolēna rokrakstu. Diplomdarba ietvaros tika veikts pētījums ar mērķi noskaidrot vai formu zīmēšana uzlabo skolēna rokrakstu 2. klasē, tika intervēta viena skolotāja, novēroti 25 skolēni, izstrādati materiāli, analizēti četru skolēnu darbi. Diplomdarbā gūtās atziņas apstiprināja formu zīmēšanas ietekmi uz skolēna rokrakstu.
 
Title of diploma: “Form drawing effect on student handwriting in valdorfschool 2. grade”. The purpose of the work: theoretically study and empirically test the improvement of handwriting with form drawing. Job Tasks: 1. To compile and analyse theoretical literature on basic principles of valdorf teaching, valdorfschools in Latvia and the teaching process in valdorfschools. 2. Collect and analise theoretical literature and sources on form drawing in valdorfschools. 3. Collect and analize theoretical literature on the formation and development of handwriting. 4. Interview a class teacher and develop a base of methodical materials for drawing forms and training in valdorfschool. 5. Summarize and analyze the results obtained. 6. To draw up conclusions. Amount of work: 54 pages, 4 tables, 4 chapters with 3 sub-sections, conclusion, 30 sources of literature used, 1 appendixes. When the study was launched, the question of the study was raised: whether form drawing in the valdorf school develops a pupil's handwriting. As part of the diploma, a study was conducted to find out whether form drawing improves the handwriting of a student in grade 2, interviewed teacher, observed 25 pupils, developed materials, analised 4 pupil’s work. The diploma confirmed the impact of form drawing on the pupil's handwriting.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50639
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV