• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodiskie materiāli atvasinājuma mācīšanai vidusskolā

Thumbnail
View/Open
300-77489-Pogule_Guna.Brenda_gp16022.pdf (4.468Mb)
Author
Pogule, Guna Brenda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Bēts, Raivis
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī gada 1. septembrī visos izglītības līmeņos sāks realizēt pilnveidoto mācību saturu un pieeju. To paredz jaunie valsts izglītības standarti. Vidusskolā ir plānotas būtiskas izmaiņas – skolēniem būs iespēja izvēlēties, kādā līmenī apgūt mācību priekšmetus. Matemātikā viena no augstākā līmeņa tēmām ir atvasinājums. Darba mērķis ir izstrādāt stundu plānus un materiālus atvasinājuma mācīšanai vidusskolā atbilstoši jaunā standarta prasībām. Rezultātā ir izstrādāts tematiskais plāns, pēc kura apgūt robežu, atvasinājuma rēķinus un tā pielietojumu. Kopā izstrādāti četri pārbaudes darbi, 25 stundu plāni un materiāli, kuros tiek realizētas atbilstošas mācību metodes, lai īstenotu standartā definētos sasniedzamos rezultātus. Izstrādātais darbs ir kā atbalsts skolotājiem, kuri septembrī sāks mācīt matemātiku augstākajā līmenī.
 
Every level of education will start to implement new and improved curriculum on the 1st of September 2020 which is provided by the Cabinet of Ministers. Secondary school students will have an option to choose subjects based on the desired level of complexity. Students who choose to study math at the highest level will have to learn about the derivative. This thesis is focused on creating plans and materials for teaching the derivative to secondary school students appropriately to the requirements of the new standard. A total of four tests, plans and materials for 25 lessons were created. These lessons are according to the new standard and implement methods to reach defined learning outcomes. Math teachers can use this thesis for teaching the derivative to secondary school students.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50684
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV