• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma SIA “Digital Journey” mārketinga komunikācijas analīze klientu piesaistes kontekstā.

Thumbnail
View/Open
303-75413-Logina_Laila_ll16055.pdf (1.578Mb)
Author
Logina, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz mārketinga komunikācijas teorētiskajiem aspektiem un aptaujas rezultātiem, izanalizēt uzņēmuma SIA “Digital Journey” mārketinga komunikācijas klientu piesaistīšanas kontekstā, atklāt nepilnības un izstrādāt priekšlikumus mārketingu komunikācijas pilnveidošanai. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām, ievada, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotā literatūras saraksta un pielikumiem. Pirmajā nodaļā tiek apkopoti teorētiskie aspekti par komunikācijas procesu un mārketinga komunikācijas būtību, kā arī par mārketinga komunikācijas veidiem- interaktīvais mārketings, reklāma, produktu realizācijas veicināšana, sabiedriskās saskarsmes, tiešais mārketings, personiskā apkalpošana. Otrajā daļa tiek aprakstīts uzņēmums un tā darbība, kā arī izpētīti esošie mārketinga komunikācijas veidi. Trešajā nodaļā tiek aprakstīts veiktais pētījums, kur tika veiktas divas aptaujas, viena pasākuma “Digivakars” apmeklētājiem un otra kursu apmeklētājiem, kā arī autore veica divas intervijas ar uzņēmuma mārketinga un projektu vadītājām. Bakalaura darba apjoms ir 83 lapaspuses, kas ietver 5 tabulas, 36 attēlus un 4 pielikumus. Atslēgas vārdi: marketinga komunikācija, reklāma, noieta veicināšana, sabiedriskās attiecības, interaktīvais mārketings, SIA „Digital Journey”
 
The aim of the Bachelor's thesis is based on the theoretical aspects of marketing communication and survey results, to analyze the marketing communications of the company ‘Digital Journey’ in the context of attracting customers, to reveal shortcomings and develop proposals for improving marketing communications. The bachelor's thesis consists of three chapters, as well as an introduction, conclusions, proposals, bibliography and appendices. The first chapter summarizes the theoretical aspects of the communication process and essence of the communication, the the essence of marketing communication, as well as the types of marketing communication - interactive marketing, advertising, product sales promotion, public relations, direct marketing, personal selling. The second part describes the company and its operation, as well as forms of marketing communication in the company. The third chapter describes the research, where two surveys were conducted, one for event ‘Digivakars’attendees and the other one for course attendees. The author conducted two interviews with the company's marketing manager and project manager. Bachelor Thesis consists of 83 pages, which includes 5 tables, 36 pictures and 4 appendixes. Keywords: marketing communication, advertising, sales promotion, public relations, interactive marketing, direct marketing, personal selling, ‘Digital Journey’
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50854
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV