• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vienota valsts tēla izveides nepieciešamība eksporta veicināšanai

Thumbnail
View/Open
303-76699-Rolle_Elina.Lucija_er16051.pdf (5.423Mb)
Author
Rolle, Elīna Lūcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Līdz ar globalizāciju un tirgus atvēršanos eksports ir kļuvis par vienu no galvenajiem ekonomikas rādītājiem. Tas norāda uz valsts ekonomikas veselīgumu un sabalansētību. Līdz ar eksportu aktuāls ir kļuvis arī valsts tēls jeb zīmols, kas nosaka produktu īpašības, patērētāju uzticību un kvalitāti. Pasaulē ir daudzi veiksmīgi piemēri par izcili izstrādātiem tēliem, bet Latvijas tēls līdz šim ir bijis sadrumstalots, dažādu iestāžu veidots sauklis un vizuālais materiāls, kas plašākā sabiedrībā netiek izmantots un konkurē viens ar otru. Visbiežāk apstrīdot iepriekš vēstīto. Pētījuma pamatā ir autores uzskats, ka valsts tēls ar laiku veidojas pats, bet izstrādātai, koncentrētai programmai ir lielāka ietekme un izdošanās koeficients. Valsts tēls sniedz lielāku atpazīstamību valstī ražotajiem produktiem, uzņēmumiem, pasākumiem un tūrismam.
 
With globalization and market liberalization, exports have become one of the key economic indicators. This indicates the health and balance of the national economy. Along with exports the nation brand has become relevant which determines the characteristics of products, consumer confidence and quality. There are many successful examples of excellently developed nation images in the world, but Latvia's image so far has been fragmented, slogans and visual materials created by various institutions, which are not used by general public and competes with one another. More often contradicting previously stated. The study is based on the author's opinion that the image of the country develops over time, but a developed, focused program has a greater impact and success rate. The image of the country gives greater recognition to produced products, companies, events and tourism in the country.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50941
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV