Valsts ģimnāziju direktoru vadības stils Latvijā
Author
Ceruss, Roberts
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zobena, Aija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas vispārizglītības sistēmā pastāv valsts ģimnāzijas – sabiedrības diskursā neformāli noteiktas skolēnu izcilības izglītības iestādes, kurām ir likumos noteikti papildu pienākumi. Darba mērķis ir izzināt valsts ģimnāziju direktoru līderības stilus un tos ietekmējošos faktorus. Darba teorētiskā bāze apskata gan sociālo sistēmu teorijas, gan izglītības iestāžu vadītāju līderības teorijas. Lai sasniegtu darba mērķus un atbildētu uz pētnieciskajiem jautājumiem pielietota kvalitatīvā pētniecības metodoloģija, intervēti seši valsts ģimnāziju direktori un veikta interviju kontentanalīze. Darba rezultātu analīze sniedz ieskatu direktoru izpratnē par valsts ģimnāzijas lomu, un norāda uz būtiskākajiem kontekstuālajiem aspektiem, kuri ietekmē valsts ģimnāzijas direktoru līderības stilu izvēli un ikdienas darba apstākļus. The Latvian general education System includes state gymnasiums – educational institutions, with legally required additional tasks, informally within the societal discourse defined by their excellent student achievements. The purpose of the thesis is to find out the leadership styles of state gymnasium heads and the factors influencing the leadership styles. The theoretical base of the thesis looks at social systems theory and theory on education institution leadership styles. In order to achieve the purpose of the thesis and answer the research questions, a qualitative research strategy was employed – six state gymnasium heads were interviewed and the interviews content was analyzed. The thesis results analysis details a look into the heads’ interpretation of the role of state gymnasiums and shows the most critical contextual aspects, which influence the choice of leadership styles and everyday work conditions.