Show simple item record

dc.contributor.advisorLočmele, Klinta
dc.contributor.authorJansone, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:14:08Z
dc.date.available2020-06-30T01:14:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77918
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51411
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir izpētīt, kādi manipulatīvie valodas, informācijas un digitālie līdzekļi lietoti sociālā medija Instagram Latvijas jauniešu influenceru ierakstos, un noskaidrot, vai un kurus no tiem vidusskolēni spēj identificēt. Teorētiskajā daļā ietverti medijpratības, mediju izglītības aspekti, dezinformācija un manipulatīvo līdzekļu lietojums pārliecināšanā, kā arī izpētīti sociālo mediju un digitālā satura veidošanas nosacījumi. Darbā izmantota kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze influenceru ierakstu analīzei un tiešsaistes aptauja vidusskolēnu medijpratības noteikšanai. Secināts, ka influenceri ierakstos iesaista valodas manipulatīvos līdzekļus, kurus atpazīst arī vidusskolēni, tomēr manipulācijas ar saturu vidusskolēni ierauga gadījumos, kad tie ir vienīgie manipulācijas līdzekļi.
dc.description.abstractThe goal of the master’s thesis is to investigate what manipulative means of language, information and digital content are used by Latvian youth influencers on the Instagram social media platform and to determine if secondary school students are capable of identifying these means. The theoretical part includes media literacy, aspects of media education, disinformation and the use of manipulative means for persuasion, as well as the conditions for creating social media and digital content. Quantitative and qualitative content analyses were used in the thesis for the analysis of social influencer posts and an online survey was used to determine the media literacy of secondary school students. It was concluded that influencers include means of manipulative language in their posts, which are recognised by secondary school students, however manipulations of content are only recognised if it is the only means of manipulation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectmedijpratība
dc.subjectvidusskolēni
dc.subjectInstagram
dc.subjectinfluenceri
dc.subjectmanipulācija ar valodu un saturu
dc.titleVidusskolēnu medijpratība: manipulatīvi lietoto valodas un digitālo līdzekļu izvērtēšana sociālā medija Instagram saturā Covid-19 pandēmijas laikā (2020. gada 13. marts – 14. aprīlis)
dc.title.alternativeMedia literacy of secondary school students: evaluation of manipulative language and digital tools in social media Instagram content during the Covid-19 pandemic (March 13th – April 14th, 2020)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record