Latvijas patērētāju attieksme un izvēles ietekmējošie faktori: zīmolu “Bolt” un “Yandex Taxi” piemērs
Author
Šīre, Dārta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Latvijas patērētāju attieksme un izvēles ietekmējošie faktori: zīmolu “Bolt” un “Yandex Taxi” piemērs“. Mērķis ir noskaidrot patērētāju taksometru izvēli ietekmējošos faktorus un attieksmi. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām - teoriju par zīmolu, mārketingu, dalīšanās ekonomiku un patērētājiem, aprakstu par metodēm - kvalitatīvo kontentanalīzi, aptauju un fokusgrupas diskusiju, aprakstu par iegūtajiem rezultātiem, secinājumiem, priekšlikumiem. Galvenie rezultāti liecina, ka patērētāja izvēli ietekmē dažādi faktori, arī sociālo tīklu komunikācija. Patērētājiem ir neitrāla vai pozitīva attieksme pret taksometru nozari kopumā, taču zīmolu attieksme pret pandēmiju to var mainīt. The topic of the Thesis is "Latvian consumer attitude and the factors influencing choice: example of “Bolt” and “Yandex Taxi”. The aim of the Thesis is to find out the factors which influence consumer choice and attitude. Thesis consists of three parts - theory about branding, marketing, sharing economy and consumers, description of the research methods - qualitative content analysis, survey and focus group discusion, description of results, conclusions and proposals. The main results show that consumer choice is influenced by various factors, including social network communication. Consumers have a neutral or positive attitude towards the taxi industry as a whole, but the brand attitude towards a pandemic can change that.