• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sensorā attīstība 3-4 gadus veciem bērniem, darbojoties ar veidošanas materiāliem

Thumbnail
View/Open
299-75323-Tarasova_Julija_jt18001.pdf (1.853Mb)
Author
Tarasova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma: Sensorā attīstība 3-4 gadus veciem bērniem, darbojoties ar veidošanas materiāliem Darba autore: Jūlija Tarasova Darba veids: Kvalifikācijas darbs Darba vadītājs: Mg. paed., pasn. Ineta Aizporiete Pētījuma mērķis: pētīt 3-4 gadus vecu bērnu sensoro prasmju veicināšanas iespējas darbojoties ar veidošanas materiālu. Darbs sastāv: no ievada, 3 nodaļām, nobeiguma, izmantotas literatūras saraksta, 9 pielikumi. Darba apjoms: 73 lpp., 4 tabulas, 25 attēli, 59 literatūras avoti, 9 pielikumiem. Darba teorētiskajā daļā raksturota 3-4 gadus vecu bērnu vispārīgā attīstība, kā arī tieši sensorā attīstība. Analizēti veidošanas mērķi un uzdevumi pirmsskolā, veidošanas veidi, veidošanas nozīme bērnu sensorajā attīstībā. Darba pētnieciskajā daļā pēc izstrādātajiem kritērijiem novērotas 3-4 gadus vecu bērnu sensorās prasmes veidošanas nodarbībās. Veikta sākotnējā vērošana un atkārtotā vērošana pēc veiktās izmēģinājuma darbības. Tika veikta arī pirmsskolas skolotāju aptauja par pētāmo problēmu. Pēc veiktā pētījuma uz jautājumu:: Vai, izmantojot dažādus veidošanas materiālus, var veicināt 3 -4 gadus vecu bērnu sensoro attīstību? - var atbildēt apstiprinoši. Atslēgas vārdi: 3-4 gadus veci bērni, sensorā attīstība, tehnoloģiju mācību joma, veidošana.
 
The theme of the work: Sensory development of 3-4 years old children by working with fine motor skills. The qualification paper author: Jūlija Tarasova Type of work: Qualification work The qualification paper supervisor: Master of Education: Ineta Aizporiete The goal of qualification paper: to study the development of sensory skills in children 3-4 years old when working with fine motor materials (using different activities). Structure: introduction: 3 chapters, conclusion, references, 9 appendices. The qualification paper consists of: 73 pages, 4 tables, 25 figures, 59 references, 9 appendices. The theoretical part of the work describes the general development of children 3-4 years old, as well as sensory development. The goals and objectives of education in preschool-age were analyzed, also the types of education and the role of education in the sensory development of children. In the research part of the work, according to the developed criteria, classes were held to develop sensory skills in children 3-4 years old. Initial observation and re-observation were made after the performed experimental activity of the children. A survey was also conducted among preschool teachers regarding the issue of the research. The question of qualification paper: Is it is possible to stimulate the sensory development of children 3-4 years old using various fine motor materials? - Yes, it is possible. Keywords: children 3-4 years old, sensory development, the field of technology, and fine motor skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51484
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV