• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kompetencēs balstītas izglītības pilnveidošanas iespējas 7.-8. klašu grupā ģeometrijas stundās Zemgales vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-75464-Sjadiene_Sigita_sk17065.pdf (1.004Mb)
Author
Šjadiene, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Autore: Sigita Šjadiene. Bakalaura darba tēma: Kompetencēs balstītas izglītības pilnveidošanas iespējas 7.-8. klašu grupā ģeometrijas stundās Zemgales vidusskolā. Pētījuma mērķis: noskaidrot kompetencēs balstītas izglītības pilnveidošanas iespējas 7.-8. klašu grupā ģeometrijā apguvē. Darbs sastāv no 52 lappusēm, 14 attēliem, 8 tabulām un 27 bibliogrāfiskā saraksta vienībām. Pētījuma gaitā tika pētītas iespējas kompetencēs balstītas izglītības procesa pilnveidei un skolēnu izziņas motivācijas attīstīšanai, izmantojot nodarbības individuālam mācību atbalstam pēc stundām, praktiskās nodarbības, diskusiju klubus, nodarbību ciklus, mācību vizītes un individuālās konsultācijas. Tika secināts, ka iepriekš minēto mācību aktivitāšu izmantošana mācību stundu laikā un ārpus tām, kas nodrošināja skolēnu aktīvu iesaisti mācību procesā, mācību vielas saistīšanu ar ikdienas dzīvi un praktisko pielietojumu, veicināja skolēnu kompetences ģeometrijā attīstību un izziņas motivāciju. Atslēgas vārdi: kompetences, ģeometrija, izziņas motivācija.0
 
Author: Sigita Šjadiene. The topic of the bachelor paper: Opportunities for improving competence-based education in geometry for grades 7-8 at Zemgale secondary school. The aim of research: to identify opportunities of improving competence-based education 7.-8. class group in geometry learning. The paper contains: 52 pages, 14 figures, 8 tables, 27 bibliography sources During the research the opportunities for the improvement of the competence-based educational process and the development of students' cognitive motivation were explored offering to students lessons for individual learning support after lessons, practical classes, discussion clubs, series of activities, study visits and individual consultations. It was concluded that the use of the above-mentioned learning activities during the mathematics lessons and out of the class activities, which ensured active involvement of students in the learning process, school subject relevance to everyday life and practical application, promoted students' competence in geometry and cognitive motivation. Key words: competences, geometry, cognitive motivation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51493
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV