Starppriekšmetu saiknes īstenošana kulturoloģijas stundās tematā “Sengrieķu kultūra” vidusskolā
Автор
Kūkuma, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba nosaukums ir “Starppriekšmetu saiknes īstenošana kulturoloģijas stundās tematā “Sengrieķu kultūra” vidusskolā”. Mērķis ir izpētīt starppriekšmetu saiknes iespējas pedagoģiskajā procesā kulturoloģijā vidusskolā. Diplomdarbā izstrādātas shēmas un kritēriji starppriekšmetu saiknes izvērtēšanai. Pētījuma gaitā izstrādāti 10 stundu plāni tematam “Sengrieķu kultūra”, kurus iespējams pielietot dažādās klašu grupās. Pētījumā analizēti 3 veidu dati: skolēnu pašvērtējuma anketas, skolēnu pārbaudes darbu vērtējumi un skolotāja pašvērtējums pēc konkrētiem kritērijiem. Stundu plāni aprobēti vienā vidusskolas klasē, tad analizēti ieguvumi un trūkumi, ja tematu apgūst ar starppriekšmetu saiknes palīdzību, izdarīti secinājumi un piedāvātas rekomendācijas praktiskai ieviešanai pedagoģiskajā procesā. The title of this diploma paper is "Cross-curricular approach in secondary education on Ancient Greek culture studies". The aim of the research is to explore cross-curricular opportunities in the pedagogical process in secondary grade culture studies. Schemes and criteria have been developed in this study for the purpose of evaluating the cross-curricular approach. A total of 10 lessons plans have been constructed on Greek culture studies that can be utilized for various classes. Three types of data have been analysed: self evaluation forms of pupils, test results of pupils and criteria based assesement of the teacher. The lessons plans were approbated in a single secondary school class, benefits and limitations were analyzed if the topic had been taught cross-curricularly, conclusions were made about the process and recomendations were provided for implementing the cross-curricular approach in the pedagogical process.