Didaktiskās iespējas jēgpilnas lasīšanas attīstīšanai dzimtās valodas stundās 1.klases skolēniem
Author
Davidoviča, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba ,,Didaktiskās iespējas jēgpilnas lasīšanas attīstīšanai dzimtās valodas stundās 1.klases skolēniem” mērķis ir veikt praktiski pētniecisko darbību, raksturot skolēnu jēgpilnas lasīšanas prasmes ( sasniegumi un grūtības), izmantojot speciāli izvēlētas metodes un didaktisko materiālu, kā arī – reālās problēmas, kuras ir konstatētas skolēniem. Dotā tēma mūsdienās ir aktuāla, jo sākumskolā skolēniem ir nepieciešams palīdzēt ne tikai iemācīties lasīt tekstus, bet arī ielikt jēgpilnas lasīšanas pamatus, iemācīt lasīt dažādus tekstus dažādos veidos. Diplomdarba autore 37 mācību stundās aprobēja jēgpilnas lasīšanas metodes un paņēmienus, kurus ir ieteikuši pazīstami zinātnieki. Veikti praktiskie pētījumi un izanalizēti iegūtie rezultāti, kas atklāj, ka sistemātiski izmantojot zinātnieku piedāvātās mācību metodes un paņēmienus krievu valodas un citu mācību priekšmetu stundās (strādājot ar tekstiem), skolēniem attīstīsies jēgpilnās lasīšanas prasmes. Atslēgvārdi: lasīšanas kompetence, jēgpilna lasīšana, pārskatošā lasīšana, iepazīšanās lasīšana, mācīšanās lasīšana, refleksīvā lasīšana ANOTATION The goal of the “Didactic opportunities in 1st grade students’ meaningful reading skills development in native language.” diploma work is to conduct a research that would describe students’ achievements, difficulties and problems in meaningful reading skills development using specially selected methods and didactic materials. The topic is relevant because the goal of elementary school is not only to teach students to read a text mechanically but to do it meaningfully. Moreover, students must be able to read different types of text in different ways. The author had selected a set of methods and techniques for meaningful reading suggested by recognized researchers and approbated them during 37 lessons. The conducted work and analyzed results have shown that the application of the above methods and techniques at Russian language and other lessons proved to be effective in development of students’ meaningful reading skills. Key words: reading skill, meaningful reading, review reading, familiarization reading, learning reading, reflexive reading.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Lasīšanas stratēģija kā lasīšanas kompetenci svešvalodā veicinošs instruments
Katkeviča, Irina (Latvijas Universitāte, 2010)Bakalaura darbs „Lasīšanas stratēģija kā lasīšanas kompetenci svešvalodā veicinošs instruments“ ir pētījums par apzināto un mērķtiecīgo lasīšanas stratēģiju izmantošanu lasīšanā vācu valodas kā svešvalodas apguves procesā ... -
Lasīšanas prasmju veicināšana 2. klases skolēniem ar specifiskiem lasīšanas traucējumiem
Kuzmina, Anastasija (Latvijas Universitāte, 2018)Diplomdarba “Lasīšanas prasmju veicināšana 2. klases skolēniem ar specifiskiem lasīšanas traucējumiem” autore: Anastasija Kuzmina, zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Sarmīte Tūbele. Diplomdarbā pētīta un analizēta zinātniskā ... -
Lasīšanas fiksāciju vidējais ilgums un skaits skolēniem ar un bez lasīšanas traucējumiem
Koļeda, Marija (Latvijas Universitāte, 2023)Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 40 lapaspusēm. Tas satur 34 attēlus, 5 tabulas, 8 pielikumus un 75 atsauces uz literatūras avotiem. Pētījuma mērķis bija novērtēt korelāciju starp lasīšanas fiksāciju acu ...