dc.contributor.advisor | Gavriļina, Margarita | |
dc.contributor.author | Davidoviča, Ināra | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2020-07-01T01:06:04Z | |
dc.date.available | 2020-07-01T01:06:04Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | 76726 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51577 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba ,,Didaktiskās iespējas jēgpilnas lasīšanas attīstīšanai dzimtās valodas stundās 1.klases skolēniem” mērķis ir veikt praktiski pētniecisko darbību, raksturot skolēnu jēgpilnas lasīšanas prasmes ( sasniegumi un grūtības), izmantojot speciāli izvēlētas metodes un didaktisko materiālu, kā arī – reālās problēmas, kuras ir konstatētas skolēniem. Dotā tēma mūsdienās ir aktuāla, jo sākumskolā skolēniem ir nepieciešams palīdzēt ne tikai iemācīties lasīt tekstus, bet arī ielikt jēgpilnas lasīšanas pamatus, iemācīt lasīt dažādus tekstus dažādos veidos. Diplomdarba autore 37 mācību stundās aprobēja jēgpilnas lasīšanas metodes un paņēmienus, kurus ir ieteikuši pazīstami zinātnieki. Veikti praktiskie pētījumi un izanalizēti iegūtie rezultāti, kas atklāj, ka sistemātiski izmantojot zinātnieku piedāvātās mācību metodes un paņēmienus krievu valodas un citu mācību priekšmetu stundās (strādājot ar tekstiem), skolēniem attīstīsies jēgpilnās lasīšanas prasmes. Atslēgvārdi: lasīšanas kompetence, jēgpilna lasīšana, pārskatošā lasīšana, iepazīšanās lasīšana, mācīšanās lasīšana, refleksīvā lasīšana | |
dc.description.abstract | ANOTATION The goal of the “Didactic opportunities in 1st grade students’ meaningful reading skills development in native language.” diploma work is to conduct a research that would describe students’ achievements, difficulties and problems in meaningful reading skills development using specially selected methods and didactic materials. The topic is relevant because the goal of elementary school is not only to teach students to read a text mechanically but to do it meaningfully. Moreover, students must be able to read different types of text in different ways. The author had selected a set of methods and techniques for meaningful reading suggested by recognized researchers and approbated them during 37 lessons. The conducted work and analyzed results have shown that the application of the above methods and techniques at Russian language and other lessons proved to be effective in development of students’ meaningful reading skills. Key words: reading skill, meaningful reading, review reading, familiarization reading, learning reading, reflexive reading. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | lasīšanas kompetence | |
dc.subject | jēgpilna lasīšana | |
dc.subject | pārskatošā lasīšana | |
dc.subject | iepazīšanās lasīšana | |
dc.subject | mācīšanās lasīšana | |
dc.title | Didaktiskās iespējas jēgpilnas lasīšanas attīstīšanai dzimtās valodas stundās 1.klases skolēniem | |
dc.title.alternative | Didactic opportunities in 1st grade students’ meaningful reading skills development in native language | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |