Show simple item record

dc.contributor.advisorKangro, Andrisen_US
dc.contributor.authorJohansone, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:08Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:08Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other27484en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5162
dc.description.abstractPromocijas darbā galvenā uzmanība pievērsta vienlīdzīgi augstas kvalitātes izglītības nodrošināšanas visām skolēnu grupām iespēju izpētei Latvijas sākumskolas izglītības pakāpē. Izmantoti divu IEA pētījumu (PIRLS 2006 un TIMSS 2007) dati. Būtisks izglītības kvalitātes aspekts Latvijā ir saistīts ar pilsētu un lauku skolēnu sasniegumu atšķirībām. Ģimeņu sociāli ekonomiskais statuss ir vissvarīgākais skolēnu sasniegumus ietekmējošais faktors, tomēr ar atšķirībām skolēnu sociāli ekonomiskajā statusā vien nevar izskaidrot skolēnu sasniegumu atšķirības pilsētās un laukos. Latvijas sākumskolas izglītības sasniegumu nepietiekamā vienlīdzība ir saistīta ar sociāli ekonomiskā statusa atšķirībām skolu līmenī. Urbanizācijas efektu izskaidro sociāli ekonomiskā statusa krasākas atšķirības tieši laukos.en_US
dc.description.abstractThe research of this promotion paper focused on equity of achievement in primary education in Latvia. Data from two IEA studies (PIRLS 2006 and TIMSS 2007) were used. Poor educational equity in Latvia is because of rural-urban disparities in student achievement. Socio-economic status is the most important determinant of student achievement, but socio-economic backgrounds of individual students cannot explain the urbanization effect. Low achievement equity in education is a problem of segregation by socio-economic status, and the urbanization effect is significant mostly because the segregation is more obvious in the rural areas of Latvia. Almost half of the originally stated urbanization effect was explained by controlling for the proportions of disadvantaged students in different schools.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.subjectManagement
dc.subjectEducational Management
dc.titleEquity and Quality in Primery Education of Latviaen_US
dc.title.alternativeKvalitatīvas sākumizglītības iespēju vienlīdzība Latvijāen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record