• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pircēju rīcību ietekmējošie faktori, izvēloties ēdienu piegādes servisu SIA “Wolt Latvija”.

Thumbnail
View/Open
303-75600-Ustimenko_Anna_au16013.pdf (962.1Kb)
Author
Ustimenko, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskām atziņām, iedzīvotāju aptaujas rezultātiem un intervijas rezultātiem, izpētīt pircēju rīcības ietekmējošos faktorus, izvēloties ēdienu piegādes servisu “Wolt”, atklāt nepilnības un dot priekšlikumus to novēršanai. Bakalaura darbu veido trīs nodaļas. Pirmajā nodaļa bakalaura darba autore raksturos pircēju rīcības modeli, pircēju rīcību ietekmējošus faktorus un pircēju lēmuma pieņemšanas procesu. Kopumā tas viss palīdz uzņēmumam izprast pircējus, veikt efektīvas mārketinga aktivitātes un maksimizēt peļņu. Otrajā nodaļā bakalaura darba autore raksturos uzņēmuma SIA “Wolt Latvija” saimniecisko darbību, veiks uzņēmuma salīdzinājumu ar konkurentu “Bolt Food” un raksturos uzņēmuma pircējus. Trešajā nodaļā darba autore sniedz praktiskās daļas metodoloģijas pamatojumu, veic pircēju aptauju, raksturos rezultātus un tos analīzēs. Tiks veikta intervija ar uzņēmuma mārketinga menedžeri un apkopotas intervijas atbildes, kā arī tika veikta sniegto intervijas atbilžu analīze. Bakalaura darba apjoms ir 61 lapaspuse, iekļautas 4 tabulas, 22 attēli un 2 pielikumi.
 
The purpose of the bachelor's thesis is to explore the factors influencing buyer behavior choosing food delivery service "Wolt", to reveal shortcomings and make proposals for their elimination, based on theoretical findings, the results of the survey of city residents and the results of the interview. The bachelor's thesis consists of three parts. In the first part, the author of the bachelor's thesis describes the buyer behavior model, the factors influencing buyer behavior and the customer decision-making process. Overall, it all helps the company to understand buyers, perform effective marketing activities and maximize profits. In the second part, the author of the bachelor's thesis describes the economic activity of the company SIA "Wolt Latvija", compares the company with the competitor "Bolt Food" and describes the company's buyers. In the third part, the author provides a justification for the methodology of the practical part, conducts a customer survey, describes the results and analyzes them. Third part also contains the interview with the company's marketing manager, the author summarizes the interview answers and analyzes it. The bachelor's thesis consists of 61 pages, 4 tables, 22 pictures and 2 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51774
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV