• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās ekoloģiskās pārtikas tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-75876-Baturo_Viktorija_vb18044.pdf (1.217Mb)
Author
Baturo, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba “Pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās ekoloģiskās pārtikas tirgū” mērķis ir izpētīt un analizēt ekoloģiskās pārtikas pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās, ņemot vērā patērētāju uzvedību pirkuma veikšanas procesā un uzņēmumu vadītāju lēmuma pieņemšanas procesu riska un nenoteiktības apstākļos. Maģistra darba ietvaros tiek raksturota ekoloģiskās pārtikas pieprasījuma un piedāvājuma veidošanās procesu, aplūkojot ekoloģiskās pārtikas ražošanas un patēriņa teorētiskos aspektus, ekoloģiskās pārtikas sertifikāciju kā nozares regulējošo instrumentu un uzņēmuma vadītāja lēmuma pieņemšanas procesu par labu ekoloģiskās pārtikas sertifikācijas veikšanai. Pētījuma ietvaros tiks apskatīta ekoloģiskās pārtikas nozares attīstība, patērētāju uzvedība kā pieprasījuma veidošanās priekšnoteikums un uzņēmumu vadītāju lēmumu pieņemšanas procesu kā piedāvājuma veidošanās priekšnoteikums. Maģistra darba apjoms ir 93 lapas, neieskaitot pielikumus, tas satur 22 attēlus, 11 tabulas un 4 pielikumus.
 
The aim of the master’s thesis “Demand and Supply Formation in the Organic Food market” is to study and analyze the formation of the demand and supply of organic food, taking into account consumer behavior in the process of purchase and decision – making process of the head of the company in conditions of risk and uncertainty. Within the framework of masters thesis, the formation of demand and supply of organic food is described looking at the theoretical aspects of organic food production and consumption, organic food certification as a regulatory tool of the industry and the decision making process of the head of the company for organic certification. The study will look at the development of the organic food industry, consumer behaviour as a precondition for creating demand and the decision making of head of the company as a precondition for creating supply of the organic food. The volume of master’s thesis is 93 pages, not including appendices, it contains 22 figures, 11 tables and 4 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51800
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV