• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Korporatīvās sociālās atbildības nozīme uzņēmumā Circle K.

Thumbnail
View/Open
303-76047-Velberga_Dace_dv18038.pdf (1.305Mb)
Author
Velberga, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba mērķis ir pamatojoties uz Circle K darbinieku viedokli, izpētīt un novērtēt korporatīvo sociālo atbildību un tās nozīmi uzņēmumā Circle K un izstrādāt priekšlikumus tās pilnveidošanai. Pirmajā nodaļā analizēti korporatīvās sociālās atbildības teorētiskie aspekti, pētīti Latvijas un ārzemju zinātniskie darbi, kā arī pētīta korporatīvās sociālās atbildības prakse Eiropā. Otrajā nodaļā pētīti un salīdzināti dažādi degvielas tirdzniecības uzņēmumi Latvijā un pasaulē, analizēta to korporatīvā sociālā atbildība. Trešajā nodaļā veiktas intervijas ar Circle K mārketinga un personāldaļas pārstāvjiem, kā arī balstoties uz Circle K darbinieku aptaujas rezultātiem analizēta korporatīvās sociālās atbildības nozīme uzņēmumā Circle K. Darbs sastāv no 3 daļām, 88 lapaspusēm, 82 literatūras avota un 11 pielikumiem.
 
The aim of Master thesis is to study and evaluate corporate social responsibility and its role in Circle K based on the opinion of Circle K employees and to develop proposals for its improvement. In the first chapter author analyzes the theoretical aspects of corporate social responsibility, researches Latvian and foreign scientific articles, as well as studies the practice of corporate social responsibility in Europe. The second chapter includes researches and compares different fuel trading companies in Latvia and in the world. Also analyzes their corporate social responsibility. In the third chapter interviews with Circle K marketing and human resources representatives were conducted, as well as the importance of corporate social responsibility in Circle K was analyzed based on the results of a survey of Circle K employees. Master thesis consist of three chapters, 88 pages, 82 references and 11 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51807
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV