• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klientu attiecību pārvaldības sistēmas implementēšana uzņēmumā

Thumbnail
View/Open
303-77748-Muizarajs_Aksels.Eliass_am16116.pdf (1.144Mb)
Author
Muižarājs, Aksels Eliass
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Žuka, Rita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir Klientu attiecību pārvaldības sistēmas implementēšana uzņēmumā. Mērķis ir definēt problēmu uzņēmumā, kas saistīta ar klientu attiecību pārvaldību. Veikt problēmas risinājuma iespēju analīzi un uzlabot uzņēmuma klientu apkalpošanas kvalitāti. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi, darba autors pēta teorētiskos informācijas avotus, par klientu attiecību pārvaldības sistēmu piedāvātajām iespējām un salīdzināja dažādus ar klientu apkalpošanu saistītus problēmu risinājumus. Kā arī piedalījās klientu attiecību pārvaldības sistēmas implementēšanas procesā un dokumentēja procesa gaitu. Diplomdarbā ir secināts, ka klientu attiecību pārvaldība uzņēmumā ir viens no svarīgākajiem procesiem pārdošanas veicināšanai. Secināts, ka implementēšanas process ir jāizpilda strukturizēti, lai nerastos sarežģījumi un attiecīgās uzņēmumā pieejamās informācijas sistēmas, biznesa procesi un uzņēmuma darbinieki būtu pielāgoti sistēmas implementācijai. Darbs sastāv no 4 nodaļām; 58 lappusēm, 23 attēliem un 1 tabulas.
 
The theme of the Diploma Paper is Implementation of customer relationship management system in a business. The aim is to define the problem of customer service in a business. Author researches for ways of improving customer experience and quality of customer service. To reach the goal author researches information sources about advantages of customer realtionship management systems over regular client database systems. Comparison analysis is made to determine the most appropriate system for the company. Author takes part in implementing customer relationship management system in a business and documented the progress. The Diploma Paper concludes that customer relationship management is one of the most important systems to optimize process of sales. It is concluded that the implementation process must be carried out in a structured way so that there are no complications and the information systems, business processes and employees of the company are adapted to the implementation of the system. Diploma Paper consists of 4 chapters, 58 pages, 23 images and 1 table.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51832
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV