Komunikācija virtuālajā telpā kā veids, lai novērstu franču valodas apguvēju satraukumu
Author
Bausova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šavlovska, Dina
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Šis darbs ir eksperimentāls pētījums, kura mērķis ir izpētīt komunikācijas ar automātisko partneri virtuālajā realitātē pielietošanu svešvalodas apgūšanas procesā ietekmi uz izglītojamo valodas satraukumu. Pētījuma pamatā ir svešvalodas trauksmes teorija (Horwitz, Horwitz, & Cope, 1986), kas nosaka, ka spriedzes un trauksmes sajūta svešvalodas apguves procesā ir viens no galvenajiem valodas bloķēšanas cēloņiem un traucēkļiem veiksmīgai svešvalodas apguvei (Horwitz, Horwitz, & Cope, 1986) (MacIntyre, P. D., & Gardner, R. C., 1994). Empīriskajā daļā mēs apvienojam kvantitatīvo datu analīzi par izglītojamo ImmerseMe lietotnes lietošanas datiem ar kvalitatīvo datu analīzi par to, kā izglītojamie uztver aplikāciju (daļēji strukturēto interviju pirms un pēc eksperimenta satura analīze). Iegūtie rezultāti rāda, ka regulārs ImmerseMe lietotnes pielietojums pozitīvi ietekmē trauksmes mazināšanos apguvējiem, īpaši tiem izglītojamiem, kuriem ir grūti runāt valodas nodarbību laikā. This thesis is an experimental research aiming to study the impact of communication with an automatic partner in virtual reality space in foreign language learning process on the language anxiety of French foreign language learners. The study is based on the theory of language anxiety (Horwitz, Horwitz, & Cope, 1986) suggesting that the feeling of tension and anxiety during foreign language learning process is one of the main causes of language blockage and of the impossibility of success in the language class (Horwitz, Horwitz, & Cope, 1986) (MacIntyre, P. D., & Gardner, R. C., 1994). In the empirical part, we combine the quantitative data obtained during the use of the ImmerseMe application by the learners with the qualitative data of the perception of application use by the learners (analysis of the content of the semi-structured interviews conducted before and after the experiment). The results obtained show that regular use of the ImmerseMe application has a positive impact on the reduction of language anxiety, especially among learners who find it difficult to speak in the language class.