• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga komunikācija sociālajos tīklos "Facebook" un "Instagram": "Rimi" un "Maxima" gadījums

Thumbnail
View/Open
309-77965-Turka_Ruta_rt17030.pdf (1.805Mb)
Author
Turka, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba ietvaros tiek pētīts uzņēmumu “Rimi” un “Maxima” komunikācija sociālajos tīklos “Instagram” un “Facebook” (laika posmā no 2020.gada 13.februāra līdz 13.maijam). Mērķis ir noskaidrot, kāds ir uzņēmumu “Maxima” un “Rimi” komunikācijas veids, saturs un kā to ietekmējis ārkārtas stāvoklis valstī COVID-19 vīrusa dēļ. Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās, pētnieciskās un analītiskās daļas. Šī darba teorētiskajā daļā tika apskatīta teorija par mārketinga komunikāciju, par sociālo mediju būtību, un komunikāciju ārkārtas situācijas laikā. Metodoloģijā apskatītas trīs pētniecības metodes, savukārt pētnieciskajā daļā analizēts uzņēmumu komunikācijas saturs sociālajos tīklos “Facebook” un “Instagram”, balstoties uz iepriekš iegūto teoriju un pētniecības metodēm. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, ārkārtas situācija valstī ir izmainījusi uzņēmumu komunikācijas saturu, intensitāti un veidu, lai spētu turpināt sekmīgu darbību arī ārkārtas situācijas apstākļos.
 
The theme of this Bachelor thesis is marketing communication in social networks “Facebook” and “Instagram”: case of “Rimi” and “Maxima” (based on communication from February 13, 2020 – May 13, 2020) and the aim of this Bachelor thesis is to research communication content and how it has changed since declaring emergency state in the country due to COVID-19 spread worldwide and nationwide. This research paper contains four major parts and those are – theoretical part, methodological part, research part and analytical part. The theoretical part describes the theory of marketing communication, theory of social media and how to communicate during emergency state. In methodological part there is information about three research methods used in this paper followed by research and analytical part, which contains results, summary and conclusion. The results of this research show that both companies changed their communication strategies, style and structure in order to maintain their business during the state of emergency.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/52186
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV