• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas svešvalodu skolotāju izglītība 21.gadsimtā

Thumbnail
Öffnen
Summary of the Dissertation (25.47Mb)
Autor
Rimšāne, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Datum
2010
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Promocijas darba mērķis ir izpētīt Latvijas svešvalodu skolotāju izglītības atbilstību mūsdienu kvalitātes principiem, kas akcentē nepieciešamību pāriet uz zināšanām un kompetencēm kā studiju rezultātiem. Kā pētījuma bāze tika izmantotas visas (trīs) Latvijas augstākas izglītības mācību iestādes, kurās tiek īstenota svešvalodu skolotāju izglītības programmas (bakalaura grads + profesionālā kvalifikācija), docētāji, trešo un ceturto kursu studenti un skolu direktori no trīs rajoniem, kuros atrodas augstskolas un universitātes. Pētījuma laikā tika izanalizēta zinātniski teorētiskā literatūra, kas saistīta ar pētījuma tēmu, svešvalodu skolotāju izglītības vēsturiskā attīstība Eiropā, ASV un Latvija, raksturoti virzitājspēki un galvenie pilnveides virzieni, kas nosaka svešvalodu skolotāju izglītības kvalitāti Rietumvalstīs un Latvijā, izveidots pārmaiņu un rezultātu plānošanas modelis esošo problēmu definēšanai un risināšanas ceļu noteikšanai svešvalodu skolotāju izglītībā, noskaidrots Latvijas skolu direktoru, docētaju un studentu viedoklis par topošo svešvalodu skolotāju izglītības kvalitātes atbilstību 21. gadsimta skolas attīstības tendencēm un nepieciešamajiem pārmaiņu virzieniem skolotāju izglītība. Pētījuma rezultāti liecina, ka svešvalodu skolotāju studiju programmu pānošana Latvijā ir vērsta uz iekšējo vidi, ignorējot ārējās vides faktorus. Svešvalodu skolotāju izglītības programmas piedāvā pārsvarā teorētiskus studiju kursus, tādējādi radot neatbilstību starp piedāvāto svešvalodu skolotāju izglītību un mūsdienu skolas vajadzībām. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, nobeiguma un 13 pielikumiem. Kopējais darba garums 162 lappuses (bez pielikumiem). Darbā tika izmantoti 218 zinātniskie avoti angļu un latviešu valodā.
 
The promotion paper “Latvia’s Foreign Languages Student Teachers’ Education for the 21st century” investigates the relevance of Latvia’s foreign languages student teacher education to the contemporary quality principles concerning the professional knowledge and competences identified as study outcomes. The research base was all three higher education institutions which offer the professional study program "Teacher of foreign languages”, lecturers and school principals in Latvia. The author analysed the scientific and theoretical literature related to the research theme, the evolution of the theoretical foundations in teacher education in Europe, USA and Latvia, determined the main fields of change in foreign language student teacher education of the West and Latvia, developed the change and outcomes planning model which defines the existing problems and proposes the fields of change in foreign language teacher education, determined the driving forces and investigated the opinion of school principals, lecturers and students regarding the relevance of student teachers’ education quality to the development trends of the 21st century school. The author concludes that in Latvia, planning the foreign language teacher education programs pays the greatest attention to the inner forces ignoring the needs of the outer forces. The programs mostly offer the theoretical study courses creating the irrelevance between the teacher education and the needs of the contemporary school. The paper consists of an introduction, 3 chapters, conclusion and 13 appendices. The total amount of the work is 162 pages (excluding appendices). Overall, 218 scientific sources in English and Latvian were analyzed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5220
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV