Show simple item record

dc.contributor.advisorRasnačs, Lauris
dc.contributor.authorŠveiduka, Laima Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-08T01:02:19Z
dc.date.available2020-07-08T01:02:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74739
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/52306
dc.description.abstractNe Preču zīmju likums, ne Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 16.decembra direktīva (ES) 2015/2436, ar ko tuvina dalībvalstu tiesību aktus attiecībā uz preču zīmēm nedefinē, kas ir plaši pazīstama preču zīme un preču zīme ar reputāciju. Normas kuras paredz šo zīmju aizsardzību satur īpašus nosacījumus to piemērošanai. Normās ietverto nosacījumu, kas attiecas uz plaši pazīstamu un preču zīmju ar reputāciju aizsardzību, interpretācija balstās uz Eiropas Savienības Tiesas prakses atziņām. Darba mērķis ir nošķirt katrā gadījumā piemērojamos nosacījumus un šo nosacījumu pareizu interpretāciju. Pētījuma uzdevumi ir izpētīt preču zīmes funkcijas un lomu tirgus ekonomikā, aplūkot vispārīgos noteikumus preču zīmēm, izpētīt plaši pazīstamu un preču zīmju ar reputāciju aizsardzības priekšnoteikumu interpretāciju, paralēli apskatot prakses piemērus. Plaši pazīstamu un preču zīmju ar reputāciju aizsardzībai paredzētie nosacījumi var pārklāties, tomēr tie ir jātulko un jāinterpretē ļoti rūpīgi, lai preču zīmju kolīzijā nenonāktu pie kļūdaina rezultāta. Turklāt ļoti svarīgi ir tirgus apstākļi, kuros konkrētā prece vai pakalpojumi atrodas, kā arī attiecīgā patērētāja uzmanības pakāpe. Atslēgvārdi: preču zīmes, plaši pazīstamas preču zīmes, preču zīmes ar reputāciju, preču zīmju aizsardzība
dc.description.abstractNeither the Law on Trade Marks, nor Directive (EU) 2015/2436 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2015 to approximate the laws of the Member States relating to trade marks define what a well known trade mark and a trade mark with reputation is. Provisions stipulating protection of these marks contain special conditions for application thereof. Interpretation of the condition included in the provisions relating to protection of well known trade marks and trade marks with reputation is based on insights gained by practice of the Court of Justice of the European Union. The goal of the paper is to distinguish between conditions applicable in each case and correct interpretation of these conditions. The objectives of research are to study the functions and role of trade marks in the market economy; to study the general regulations in relation to trade marks; to research interpretation of protection preconditions of well known trade marks and trade marks with reputation, at the same time viewing practical examples. Conditions intended for the protection of well known trade marks and trade marks with reputation may overlap; however, these should be explained and interpreted very carefully to avoid an erroneous result in the collision of trade marks. Moreover, market conditions where the particular goods or services are located are very important, as well as the degree of attention of the relevant consumer. Key words: trade marks; well known trade marks; trade marks with reputation; protection of trade marks
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectpreču zīmes
dc.subjectplaši pazīstamas preču zīmes
dc.subjectpreču zīmes ar reputāciju
dc.subjectpreču zīmju aizsardzība
dc.titlePlaši pazīstamas preču zīmes un preču zīmes ar reputāciju.
dc.title.alternativeWell known trade marks and trade marks with reputation.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record