Show simple item record

dc.contributor.advisorOsipova, Sanita
dc.contributor.authorAizupe, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-08T01:02:20Z
dc.date.available2020-07-08T01:02:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74742
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/52307
dc.description.abstractSocializācija ir process, kas noris visu cilvēka dzīves laiku, taču vissvarīgākais posms socializācijā ir sākot no agrīnas bērnības līdz pusaudžu vecumam, proti, laiks, ko bērns pavada izglītības iestādēs. Mūsdienās, samazinoties ģimenes bērna socializācijā, kā arī pieaugot tiešsaistes komunikācijai, palielinās izglītības iestādes kā socializācijas aģenta loma indivīda veiksmīgai sagatavošanai dzīvei konkrētā sabiedrībā. Līdz ar to pieaug arī valsts loma personas socializācijā, pieņemot tādu normatīvo regulējumu izglītības jomā, caur kuru veidotu un attīstītu harmonisku personību, kas jūtas piederīga valstij un spēj dzīvot konkrētā sabiedrībā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt Latvijas Republikas normatīvā regulējuma izglītības jomā efektivitāti personas socializācijas kontekstā, aplūkojot Izglītības likumu un tā attīstību pēdējo piecu gadu laikā. Pētījuma rezultātā noskaidrots, ka tiesību uz izglītību mērķis nav tikai mācību satura apgūšana, bet arī indivīda personības veidošana, iegūstot iemaņas, kas ļauj pilnvērtīgi dzīvot konkrētā sabiedrībā. Izglītības tiesiskajam regulējumam ir izšķiroša ietekme uz to, kā valstiskā identitāte un demokrātiskais mantojums tiek nodots jaunajai paaudzei. Līdz ar to pirmslikumdošanas analīzei izglītības normatīvajā regulējumā ir īpaši liela loma.
dc.description.abstractSocialization is a process that happens throughout individual’s life, but the most important stage in socialization is right from childhood to adolescence, when a lot of time is spent in educational institutions. Nowadays, when the role of the family in the socialization of the child is decreasing and online communication is growing, the role of educational institutions as a socialization agent for the success of the individual in a given society is increasing. Consequently, the role of the State in the socialization of the person is also growing through the adoption of a regulatory framework in the field of education, through which a harmonious personality, who feels the sense of belonging to the state and is able to live in particular society, can be formed and developed. The aim of this work is to explore the effectiveness of the regulatory framework in Republic of Latvia in the context of personal socialization by looking at the Education Law and its development over the last five years. The study has shown that the aim of the right to education is not only to master curriculum, but also the development of individual’s personality, acquiring skills that allow them to live in a particular society. Education legislation has a decisive influence on the way the national identity and the democratic legacy are transferred to the new generation. Thus, the pre-legislative analysis of the regulatory framework for education plays a particularly important role.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectsocializācija
dc.subjectsocializācijas aģents
dc.subjecttiesības uz izglītību
dc.subjecttiesību efektivitāte
dc.subjectizglītības regulējums
dc.titleValsts loma personas socializācijā izglītības regulējuma kontekstā
dc.title.alternativeThe role of the state in persons socialization in the context of regulation in education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record