Show simple item record

dc.contributor.advisorŠroma, Nataļjaen_US
dc.contributor.advisorSproģe, Ludmilaen_US
dc.contributor.authorVedela, Anastasijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:20Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:20Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other40483en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5232
dc.description.abstractPromocijas darbā pētīta Tristana un Izoldes mīta recepcija 20. gadsimta pirmās puses krievu kultūrā. Darbā apkopoti un analizēti poētiskie teksti (vairāk nekā 25), kas veidojuši Tristana un Izoldes sižeta konceptuāli vienoto krievisko invariantu. Īpaša uzmanība pievērsta divām galvenajām problēmām: pieprasījumam pēc šī sižeta 19.gadsimta beigas un 20.gadsimta sakuma krievu kultūrā un leģendas avotu, svarīgu krievu sabiedrībai, noskaidrošanai. Pētījums atklāj, ka šī mīta recepcija krievu kultūrā ir sarežģīts un heterogēns process, kam par impulsu kalpojuši krievu autoru personiskie kontakti ar Vāgneru, neomītisma ietvarā aktualizētā interese par pagājušo laikmetu literatūru, kā arī apzināta krievu kultūras tiekšanās rast izeju no krīzes situācijas (pēckara un pēcrevolūcijas laiks), pievēršoties mūžīgajām vērtībām, ko ietver mīts, tai skaitā mīts par Tristanu un Izoldi. Atslēgvārdi: mīts par Tristanu un Izoldi, neomītisms, salīdzinošā literatūrzinātne, recepcija, invariants, krievu Sudraba laikmeta un emigrācijas dzeja.en_US
dc.description.abstractThe PhD thesis is devoted to the reception of the myth about Tristan and Isolde in the Russian culture of the first half of the XX century. The poetic texts (more than 25) that have created a conceptually unified Russian invariant of Tristan and Isolde story are gathered and analysed in the thesis. The special attention is paid to two main problems: the demand for the story felt at the end of the 19th and beginning of the XX century and clarification of the sources of the legend significant for the Russian culture. The research shows that the reception of the myth about Tristan and Isolde is a complicated and heterogeneous process. The personal contacts with Richard Wagner, the interest in the frames of neomythologism towards the medieval literatures, as well as the desire to find the way out of the crisis situation (after WWI and revolution) applying to the eternal values that are embodied in the myth (including the myth about Tristan and Isolde), served as an impulse for the reception process in the Russian culture. Keywords: myth about Tristan and Isolde, neomythologism, comparative literature, reception, invariant, Russian poetry of the Silver Age and emigration.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSalīdzinošā literatūrzinātneen_US
dc.subjectLiterary Studiesen_US
dc.subjectComparative literature
dc.subjectmīts par Tristanu un Izoldi
dc.subjectneomītisms
dc.subjectrecepcija
dc.subjectmyth about Tristan and Isolde
dc.subjectneomythologism
dc.subjectreception
dc.titleMīts par Tristānu un Izoldi 20.gs. pirmās puses krievu literatūras kontekstāen_US
dc.title.alternativeThe Myth about Tristan and Isolde in the Context of the Russian Literature of the First Half of the XX Centuryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record